Facebook bude penalizovat umělé vyvolávání engagementu

19. 12. 2017 | Milada Zemanová
Obtěžující výzvy k lajkování, sdílení či komentování budou brzy na Facebooku minulostí a Stránky, které tyto techniky využívají, zaznamenají snížení dosahu svých příspěvků.

Mnoho firem na Facebooku využívá techniku zvanou návnada na engagement (tzv. engagement bait), aby zajistily větší dosah svých příspěvků. Patří mezi ně například výzvy typu: lajkujte, sdílejte, komentujte. Jistě jste sami zaznamenali výzvy typu: „Označte kamaráda, kterému by se tento dárek líbil.” Nicméně uživatelé tento typ příspěvků nejen neoceňují, ale navíc je obtěžuje v jejich feedu.

Facebook se rozhodl proti tomuto přístupu firem zakročit a od tohoto týdne bude všechny zmíněné příspěvky od jednotlivců i firem posouvat na nižší pozice.

Týmy Facebooku analyzovaly statisíce příspěvků, které následně kategorizovaly a tímto pomohou učícímu se algoritmu v rozpoznání různých typů návnad. Příspěvky, které tuto aktivitu využívají, se budou ve Feedu zobrazovat méně.

Navíc v průběhu následujících týdnů, začne Facebook penalizovat Stránky, které systematicky a pravidelně využívají zmíněnou techniku, aby získaly vyšší engagement. Facebook k plánovaným změnám uvedl:

„Zmíněnou degradaci na úrovni stránky nastavíme v průběhu několika týdnů, aby vydavatelé měli čas na přizpůsobení a zabránili neúmyslnému použití návnady na engagement. Budeme i nadále hledat způsoby, kterými zabráníme ve využívání této techniky.”

Příspěvky, které žádají o pomoc či radu, jako například hledání zmizelého dítěte, sbírka peněz na charitu nebo hledání tipů na dovolenou, nebudou změnou algoritmu ovlivněny.

Cílem tohoto kroku je zabránit šíření obsahu, který je zavádějící, spam, či vyvolává senzaci a naopak podpořit smysluplné a autentické konverzace na Facebooku.

Jak budou ovlivněny Stránky?

Vydavatelé a další firmy, které používají taktiku návnady ve svých příspěvcích, mohou očekávat, že dosah těchto příspěvků bude klesat. A Stránky, které opakovaně zmíněnou taktiku využívají, zaznamenají výrazný pokles jejich celkového dosahu. Správci Stránek by se proto měli i soustředit na zveřejňování relevantních a smysluplných informací.

Zdroje: Facebook , The Verge , Mashable

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.