Carlsberg nahrazuje plastové obaly plechovek recyklovatelným lepidlem

24. 9. 2018 | Kristýna Vozková
Vypadá to, že se blíží konec plastových kroužků na plechovkách s pivem. Carlsberg je nahradil recyklovatelným lepidlem a následovat by jej měl postupně celý svět.

Plastové kroužky, ve kterých se prodávají balení plechovek, představují pro životní prostředí velký problém. Pokud se totiž dostanou do oceánu, mořští živočichové si je mohou splést s potravou a otrávit se jimi, nebo se do nich zamotat jako do velké plastové sítě. I přes svou neekologičnost však tento způsob balení využívala většina společností. Alespoň donedávna. Značka Carlsberg totiž přišla na způsob, jak udržet své plechovky pohromadě, ale zároveň neznečišťovat životní prostředí. Jak? Jednoduše je k sobě slepila.

Dobrá, nebylo to úplně jednoduché a ani rychlé. Vývoj speciálního recyklovatelného lepidla trval tři roky. Nyní však Carlsberg se svým revolučním balením určuje nový trend, který by měl snížit množství plastových obalů produkovaných společností až o 76 %. Lepidlo může být využito na balení 4, 6 i 8 plechovek. Je dostatečně pevné, aby balení udrželo, ale zároveň natolik křehké, aby se konzument ke své plechovce snadno a rychle dostal. Vydrží změny teplot při přepravě i skladování v lednici. A vyhodit jej můžete jednoduše společně s prázdnými plechovkami.

Jako první byly speciální balíčky k dostání ve Velké Británii. Právě tam se totiž každoročně konzumuje až 30 % z celosvětové produkce piva Carlsberg. Brzy by však mělo následovat Norsko a poté další země. Carlsberg hodlá inovaci rozšířit i na další své značky jako je San Miguel a netají se ani tím, že patent poskytne i dalším společnostem. Viceprezidentka pro vývoj produktů Carlsberg Myriam Shingleton uvedla, že si společnost přeje, aby se lepidlo stalo novou normou pro balení plechovek na celém světě.

Vedoucí udržitelnosti společnosti Carlsberg, Simon Boas Hoffmeyer, pak dodal:

Jakmile budou naše Snap Packs rozšířené po celém světě, spotřeba plastu naší společnosti se sníží o 1 200 tun ročně. To je ekvivalentní 60 milionům plastových sáčků.”

Technologie je podporována také Světovým fondem pro ochranu přírody (WWF). Ten ji označuje za významný krok v rámci boje proti globálnímu znečišťování plastem. Ekologický charakter projektu podtrhl i samotný ceremoniál při spuštění produktu v Kodani. Carlsberg nechal při jeho příležitosti vystavit repliku slavné sochy Malé mořské víly z nových lepených balení plechovek.

 

Pokud se další společnosti přidají ke značce Carlsberg, možná skutečně dojde k významné redukci plastového odpadu. Spotřebitelé navíc po takovýchto udržitelných řešeních sami volají a podporují značky, které se snaží přispět k řešení velkých globálních problémů.

Zdroje: lacriaturacreativa.com,  telegraph.co.uk

Kam dál? 

Na nebezpečí plastového odpadu upozorňuje také tato kontroverzní kampaň. Nevycucněte život z našich oceánů, varují děsivé reklamy Greenpeace.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: