Burger King vyzval Rusky, aby si udělaly dítě s někým z reprezentantů na MS ve fotbale. Za Whoppery do konce života

25. 6. 2018 | Petr Michl
Doopravdy. Dle Burger Kingu měly ruské dívky „získat ty nejlepší fotbalové geny a položit základ pro úspěch ruského národního týmu na několik dalších generací“. Mimo služby národu jim měla od BK náležet i peněžitá odměna a stravovací režim zahrnující Whoppery až do konce života.

Whoppery do konce života. To je lákavá nabídka. Co je pro ni třeba udělat? Dle výzvy Burger Kingu stačilo jakékoliv ruské ženě, aby během právě probíhajícího světového šampionátu ve fotbale otěhotněla s některým z reprezentantů. Tento plán fastfoodové eugeniky se ovšem nesetkal s pozitivní odezvou a byl rychle zrušen.

Nedávno jsme přinesli podrobný článek, v kterém popisoval marketingovou strategii Burger Kingu jeho marketingový ředitel pro střední Evropu, Iwo Zakowaki. Prý se jako ti menší za McDonald‘s prostě musí víc snažit, být odvážní a nebát se kontroverzí. S počtem takových kampaní ročně není divu, že se to v některých případech přepískne. A přesně to se stalo i minulý týden, kdy mohli Rusové na profilu BK na sociální síti Vkontakte spatřit tento vzkaz.

To v překladu znamená:

„Burger v rámci svých aktivit společenské odpovědnosti vypsal odměnu pro dívky, které otěhotní s hvězdami světového fotbalu. Každá obdrží 3 miliony rublů a doživotní dodávku Whopperů. Tyto dívky mají možnost získat ty nejlepší fotbalové geny a položit základ pro úspěch ruského národního týmu na několik dalších generací.

Kupředu! Věříme Vám!“

Samozřejmě, jedná se o provokativní pitominu. Ruskám a Rusům ovšem nepřišla vtipná, a to ani při představě, že by se zadařilo ulovit trofej největší: tedy Ronalda.

Silně negativní odezva na sociálních sítích zapříčinila, že příspěvek byl smazán v ten samý den večer. Burger King učinil, to co nedělá často: vyvolanou kontroverzi neustál a omluvil se těmito slovy:

„Omlouváme se za jasně urážlivou formu propagace, kterou spustil na internetu (náš) ruský tým. Jakmile jsme se o tom dozvěděli, nechali jsme ji stáhnout. Rozhodně to neodráží hodnoty naší značky a podnikáme kroky, abychom zajistili, že se podobný typ aktivity již nebude opakovat.“

Požár na sociálních médiích se nemusel hasit jen v Rusku a azbuce, ale i v celosvětovém měřítku.

Nešlo jen o příspěvky na Vkontakte, Facebooku a tweety. Když vám to natře Trevor Noah ve své The Daily Show, zásah několika milionů lidí je zkrátka jistý.

Noahem nastíněná představa nevěrné Rusky, která vysvětluje svému partnerovi, že ho nepodvedla pro sex s Ronaldem, ale pro národ, pro rodinu a pro Whoppery, je pro nás možná úsměvná. V zemi Vladimíra Putina ovšem nikdo nepozvedl ani koutek úst.

Tip redakce:

Burger King má za sebou v Rusku řadu dalších bláznivých kampaní. Povedl se například tankoburger, nabídka spojená se hrou World of Tanks.



Využít oběť znásilnění jako „vtipný" motiv do své propagace na sociálních sítích už ovšem taková legrace nebyla.

Burger King je vyhlášen kampaněmi, které si servítky neberou. Přečtěte si článek, v kterém rozebíráme jeho strategii i nejúspěšnější kampaně: od šprýmů na účet McDonald's přes sociální experimenty na pobočkách až po využití fotografií jejich restaurací, co chytly plamenem od grilu, na printových reklamách.

Štítky dokumentu: Krizová komunikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: