Ze sochy Nebojácné dívky se stala Dívka, co má strach

8. 11. 2018 | Milada Zemanová
Socha Nebojácné dívky měla být symbolem odvahy. Nyní však připomíná strach ze střílení ve školách, a nosí proto neprůstřelnou vestu. Nový počin má upozornit na problematiku držení zbraní a připomenout studenty, kteří zemřeli při střelbě na Floridě.

Nebojácná dívka (v originále „Fearless Girl" — pozn. red.) se objevila před 2 lety na Mezinárodní den žen na Manhattanu naproti soše zuřícího býka. Tato socha má připomínat mimo jiné fakt, že dle poradenské a investorské společnosti State Street Global Advisors firmy s ženami ve vrcholovém managementu vykazují lepší finanční výsledky. Je také apelem na více než 3 500 společností, do kterých SSGA investuje peníze svých klientů, aby zvýšily počet žen ve svých představenstvech. A její příběh je kouzelný mimo jiné v tom, že se zjevila (stejně jako socha rozzuřeného býka v osmdesátých letech) na Manhattanu bez jakéhokoliv povolení úřadů a drží ji tam obliba u veřejnosti.

Právě Nebojácná dívka byla nejdiskutovanější sochou loňského roku a nyní na sebe opět upozorňuje. Manuel Oliver jí totiž oblékl neprůstřelnou vestu. Učinil tak poté, co jeho syn, Joaquin Guac” Oliver, zemřel při střelbě v parklandské střední škole na Floridě, kterou navštěvoval. Nyní tak dívka reprezentuje protest proti střílení v USA a má vyzvat lidi, aby trvali na změně legislativy.

Z Nebojácné dívky se tak stala Bojácná dívka a Oliver k tomu doplnil:

Opravdu doufám, že společnost pochopí, že nemusí projít tím, čím procházíme my. Realitou je, že pokud chceme udržet naše děti v bezpečí, měli by nosit neprůstřelné vesty. Což je ironické."

Oliver stojí za neziskovou skupinou Change the Ref, která pomocí umění upozorňuje na katastrofální následky pandemie střílení do davu.

Neprůstřelná vesta však nebyla na soše dlouho. Za hodinu ji přijeli sundat policisté, přesto však vzbudila velký zájem u veřejnosti a její poselství se nadále šíří.

Zdroj: Brandchannel 

Kam dál?

Socha Nebojácné dívky byla v loňském roce jedním z nejdiskutovanějších kreativních výtvorů. Nejprve se tato socha, která se na Mezinárodní den žen postavila symbolu Wall Street, soše rozzuřeného býk, dobyla Cannes Lions. A následně společnost SSGA, která stála za touto kampaní, čelila poněkud ironicky obvinění z genderové diskriminace.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: