Z news feedu do katologu produktů. Facebook představuje nový reklamní formát „Collection“

28. 3. 2017 | Kristýna Vozková
Facebook představuje nový reklamní formát, který spojuje video s produktovým katalogem, který pak dále odkazuje na webovou stránku nebo aplikaci inzerenta.

Facebook ve čtvrtek představil „Collection“ - nejnovější přírůstek do facebookové reklamní rodiny. Jedná se o imerzivní reklamní formát pro mobilní zařízení, který spojuje video s produktovým katalogem. Ten pak dále odkazuje na inzerentovu webovou stránku nebo do aplikace. V této fázi zatím není možný přímý nákup produktů přes Facebook, ale můžeme předpokládat, že to bude dalším logickým krokem Facebooku. Už zavedení tohoto typu reklamy je ale dobrým tahem, protože až 75% uživatelů Facebooku potvrdilo, že sledování videa na sociálních médiích ovlivňuje jejich rozhodování o nákupu.

Collection se zobrazuje v news feedu uživatele spolu s velkým videem či fotografií, pod kterými jsou umístěny obrázky produktů. Tyto až 4 produkty si mohou vybrat inzerenti sami nebo mohou volbu ponechat na Facebooku - ten optimalizuje zobrazení na základě toho, co bude nejpřitažlivější pro každého individuálního diváka.

Po kliknutí na reklamu v news feedu se otevře katalog až  50 produktů, které Facebook vybere ze seznamu výrobků. Ten je hostován přímo Facebookem a díky tomu je zaručena vysoká rychlost nahrání celého katalogu. Kliknutím na jednotlivé produkty  pak bude potenciální zákazník přesměrován přímo na webové stránky inzerenta nebo do aplikace.

Samotné video může být buď čtvercové nebo horizontální (v poměru stran 16:9). Facebook však doporučuje inzerentům nepoužívat vertikální videa. Pokud se inzerent rozhodne pro obrázek, musí být umístěn horizontálně v poměru stran 1,9:1 a nesmí obsahovat více než 20% textu.

Inzerenti budou mít také možnost zvolit si ze dvou možností účtování služby, které Collections nabízí: dle počtu zobrazení reklamy lidem v news feedu (CPM), nebo dle počtu prokliků do katalogu produktů. Facebook zároveň se zavedením Collection představuje novou metriku, která bude dva typy prokliku důkladně monitorovat a umožní tak inzerentům větší transparentnost jejich kampaní.

Collection je velice podobný formátu Promoted video, který představila další sociální síť – Pinterest. Ta zavedla Promoted video kvůli zvýšenému nárůstu zájmu o videoobsah (zejména u sekcí workouts, vlasové a beauty tutoriály).

Toto video může být zvětšeno na celou obrazovku nebo minimalizováno, umožňuje uživateli scrollovat produkty během samotného přehrávání. Tento reklamní formát je zatím funkční jen v USA a Velké Británii a pouze na mobilních zařízeních.

Zdroje: marketingland.com, socialmediatoday.com

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: