WebTop100 přináší Katalog nejlepších digitálních řešení roku 2015

19. 11. 2015 | Petr Michl
Podívejte se na podrobný popis nejlepších digitálních řešení roku 2015 od WebTop100.

Soutěž WebTop100 nabízí letos novinku v podobě online katalogu digitálních řešení roku. Ten přináší to nejlepší z českého digitálního marketingu, příběhy a byznys výsledky nejzajímavějších digitálních projektů roku 2015.„Ambicí WebTop100 je zviditelňovat ty nejlepší projekty, které každý rok vzniknou na poli digitálního marketingu. Chceme tím inspirovat, posouvat hranice a motivovat celý český trh. Katalog těch nejlepších řešení je proto logickým krokem, který tuto ambici naplňuje, vysvětluje vznik katalogu Luboš Plotěný, ředitel pořádající agentury Dobrý web.

Níže přinášíme tři ukázky z celkové třicítky projektů, které můžete v katalogu nalézt. ¨

 

AutoNaRok.cz

Zadavatelem webu AutoNaRok.cz byl jeden z největších českých prodejců aut AUTO JAROV s.r.o. a jeho tvůrcem pak společnost Sassy Group s.r.o. Tato webová prezentace se stala vítězem nejlepšího firemního webu v kategorii Auto-moto.

URL

www.autanarok.cz

Primární cíl/účel

Hlavním účelem webu je představit nabídku operativního leasingu. Ideální varianta je, pokud zákazníci poptávají vozidla přímo z webu, máme však zpětnou vazbu, že web vytváří i povědomí o produktu a nemalé procento lidí chodí díky webu i do provozoven společnosti AUTO JAROV kde se jich již ujme prodejce a objednávku dokončují přímo tam," upřesňuje prodejce důležitou roli, kterou jeho online prezentace má.

Cílové skupiny

Cílovou skupinou pro projekt Operativní leasing AUTO JAROV je věková skupina 18-40 let. Důraz je kladen především na mladé lidi, kteří ještě nemají finanční možnost pořídit si vozidlo za hotové nebo na úvěr, nemají dostatečné příjmy a nemohou si vozidlo dovolit. 

Upřesnění

Web je vytvořen tak, aby byl co nejjednodušší a obsahoval co nejmenší množství zbytečných prvků. I proto je zvolena doména auto, ač jsou v nabídce i operativní leasingy na 2 a 3 roky. Ten na 1 rok byl ovšem v nabídce jako první a je zároveň nejpopulárnější volbou. Web je v jiném grafickém stylu než domovský web společnosti AUTO JAROV. I když se jedná o jednu společnost tak záměr byl takový, aby nebylo z prvního dojmu poznat, že se jedná o produkt největšího prodejce vozidel v ČR. Na domovském webu jsme velmi svázání grafickým stylem jednotlivých značek (VW, AUDI, SEAT, ŠKODA atd..) a musíme držet předepsaný vizuál. Na tomto webu, který má i své vlastní logo jsme si mohli graficky dělat cokoliv, a právě proto jsme zvolili černo-bílo-fialovou variantu. Jak je ale zřejmé z prodejních výsledků, tak pro zákazníky není důležité ihned na první dojem vidět, že za produktem stojí AUTO JAROV," uvádí prodejce.

Sledované KPI

Počet leadů/poptávek: 1,3 poptávky denně od spuštění webu

Počet návštěvníků: 78 návštěvníků denně

Podíl návštěv z mobilních zařízení: 27,43% (16,43% z mobilních telefonů, 11% z tabletů)

 

Pussywalk

Microsite Pussywalk.com není komerční prezentací, dá se spíše interpretovat jako jistá forma nesouhlasu s osobou nynějšího prezidenta Zemana. Vznikla v agentuře SYMBIO Digital a na WebTop100 obdržela 2. místo v kategorii Microsite.

URL

www.pussywalk.com

Primární cíl/účel

Tentokrát jsme pracovali pro toho největšího klienta – obyvatele České republiky. A náš cíl? Mít v příštích volbách lepšího prezidenta. Proto jsme vytvořili fyzikálně nejpřesnější možný simulátor páně prezidentovy vratkosti. Nejlepší pro pochopení celé kampaně je podívat se na toto krátké video :-) " uvádí agentura Symbio.

Cílové skupiny

Obyvatelé ČR

Upřesnění

Hra je zdánlivě velice jednoduchá – pouze pomocí šipek na klávesnici dovést Mr. Z ke korunovačním klenotům. Avšak prezidentova "viróza" činí tento úkol poměrně nesnadným. Hra se okamžitě po spuštění stala virálním hitem. Za první 3 týdny bylo odehráno (bez kampaňové podpory) 1 250 000 her, přičemž 150 000 hráčů došlo až do konce, do „propadliště dějin".

Sledované KPI

Počet odehraných her za první 3 týdny: 1 250 000

Počet fanoušků Pussywalk na FB za první 3 týdny: 6 700

Čas strávený na webu v součtu za za první 3 týdny: 5 let

 

Tullamore D.E.W. - Den otců

Kampaň Den otců realizovala pro společnost Rémy Cointreau agentura TL5 Digital. Odnesla si 1. místo v kategorii Nejefektivnější digitální řešení.

URL

www.lahevjakodarek.cz

Popis řešení a její kreativy

Kampaň ke Dni Otců s možností vytvořit pro někoho láhev s personalisovanou etiketou (se jménem obdarovaného). Byla vytvořena microsite, kde si člověk mohl zvolit text, který chtěl mít na etiketě napsaný a láhev - 10 yo Singl Malt nebo 12 yo Special Reserve. Po vyplnění formuláře jsme láhev i s personalisovanou etiketou odeslali příjemci jako dárek s věnováním.

Propagace stránky byla prováděna pouze prostřednictvím Facebook Ads a příspěvků na Facebook stránce. O kampani také informoval newsletter, který využíval kontakty z předchozích kampaní značky Tullamore D.E.W.

Cílové skupiny

Fanoušci Tullamore D.E.W. na Facebooku, lidé z velkých měst, věk 30-50 let

Primární cíl

Prodej lahví Tullamore D.E.W 10 yo Single Malt a 12 yo Special Reserve s osobní etiketou. 

Upřesnění

K prodeji lahví byly použity pouze dva kanály. Facebookové reklamy a 1x newsletter, který byl odeslán v první fázy.

Investice do kampaně: 62 000 Kč

Obrat z prodaných lahví: 550 000 Kč

ROI: 887 %

Prodaných lahví bylo o 1000 % víc, než ve všech prodejnách v ČR jednoho z největších řetězců

Sledované KPI

Počet objednávek: 548 prodaných lahví za kampaň (klientem zadané KPI byl prodej 300 ks lahví)


Podívejte si na další oceněné projekty v online katalogu digitálních řešení roku 2015.

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.