Vzpomínka na Smartyho snídaně, které dominovaly

29. 6. 2018 | Petr Michl, Kristýna Vozková
Zrelaxovaný pan Párčisko ve vířivce, meč krále Artuše, holandský tank nebo vajíčkové uchošťoury. Snídaně nepomohly Smartymu do zisku, ale marketingová škola Dominika Haška rozhodně dokázala pobavit. Dnes Smartyho snídaně končí, připomeňte si ty nejbizarnější.

Před 10 lety Dominik Hašek vyhrál s Detroit Red Wings Stanley Cup a odešel do hokejového důchodu. Svým neortodoxním brankářským stylem rozhodně bavil všechny hokejové fanoušky. Tuto emoci dokáže vyvolat i svým současným podnikáním s nápojem Smarty Drink a platí to i pro jeho Smartyho snídaně. I když tedy hashtag #onbaví v sobě nese často ironické podtóny. Smartyho snídaně dnes ovšem končí svým vydáním číslo 1049. Zavzpomínejte s námi na ty, které skutečně stály za to.

Dominik Hašek se nechal slyšet, že chce marketingem svého (ne)energy drinku především bavit. Když skončila před 10 lety jeho značka se sportovním zbožím, Dominátor, vyneslo to ztrátu 90 milionů korun. Hašek se této značce nemohl v průběhu své kariéry plně věnovat a její vedení měl na starosti najatý management. U Smartyho chce možná o to více dát značce vlastní otisk, a zastává tak DIY přístup u mnoha aspektů podnikání, na které by si většina byznysmenů najala odborníky. Včetně marketingu. A před více než třemi lety ho napadlo, že dobrým nápadem, jak bavit lidi a propagovat nápoj, který má být něčím lepším a zdravějším než běžné energy drinky, je fotit ho vedle snídaně.  

Tato zvláštní idea dosud nenapomohla tomu, aby se společnost DM Life stojící oficiálně za Smartyho nápoji dostala do zisku. Je ovšem nutné uznat, že měla své světlé momenty. Některé snídaně byly natolik bizarní, že se staly virálními. Navíc celá tato ranní taškařice získala své věrné fanoušky. Když tak Dominik Hašek na konci května sdělil, že v červnu snídaně skončí, neobešlo se to bez smutku. 

Konkrétně na Facebooku napsal: 

„Již 1020krát vás každé ráno zdravíme Snídaní se Smartym a jsme velmi hrdí, že se nám to daří bez jediného přerušení. Práce nám však přibývá a především v nejbližší době budeme i měnit design a složení Smarty Black a Smarty White. A to jsou důvody, proč tento výjimečný příběh v červnu ukončíme.“

 

Fanoušci dokázali alespoň odhlasovat oddálení konce až na samý konec června. V době publikace tohoto článku pak probíhá v Karlíně na břehu Vltavy Smartyho snídaně pro veřejnost, která je oslavou a tryznou zároveň. Pozval na ni Dominik Hašek se svou typickou prkenností před kamerou, která dosahuje takové úrovně, že si při jejím sledování musí zlepšit sebevědomí i Jaromír Soukup.

Cílem tohoto textu ovšem není dělat si legraci z Dominika Haška. Jeho „marketingové škole” jsme za mnoho vděční, včetně snídaňové inspirace.

Některá ze sdílených menu vypadala opravdu lahodně, většině z nás však utkvěly v hlavě hlavně legendární párkové variace, kterými sledující zásobovalo především duo MaVe (vývojář softwaru Martin a Vendy). Snídaňovými specialisty se  ale v průběhu existence projektu stali mimo samotného Dominka Haška například také Saša, makléřka Dáša, správce sociálních sítí a marketingový specialista Michael, kuchař Vojta,  Dominik, ajťák VJ a jako úplně poslední Renata a Standa. Někteří z výše zmíněných brali spolupráci na marketingu Smartyho jako motivaci k tvorbě kvalitních snídaní, pro jiné byla jejich příprava hlavně o zábavě a snaze vymanit se ze snídaňových a marketingových škatulek. Připomeňte si tak to nejlepší ze Smartyho snídaní - Meč krále Artuše namočený v lahodné krvi, párčisko ve vířivce, vajíčkové “uchošťoury” nebo holandský tank.

Málokterá specialita vzbudila takový rozruch jako Meč krále Artuše. Někteří Smartyho osobitý smysl pro prezentaci pokrmů neocenili, jiní se dožadovali všech rytířů kulatého stolu.

Příspěvek podporující ušní hygienu zase rozpoutal poněkud nechutnou debatu o ušním mazu. K dnešnímu dni se ale dočkal 31 sdílení.

Holandský tank pak uživatelé Facebooku označili za gastroporno. Mimochodem to může být i pochvala. 

Zaujala i párečková rodina na chlebovém gauči.


MaVe dokázali nabídnout i recept na dostupný luxus pro všechny v podobě párkového humra.



Někdy snídani připravil i sám velký šéf... a nedopadlo to vždy dobře. Třeba když posnídal na nekrologu hokejové legendy Augustina Bubníka a zapil to Smarty Black. Více si o tom přečtete v našem článku Nekrologický marketing Dominika Haška je dalším šlápnutím vedle. 


Gastronomickou úroveň stránky pozvedl například Vojta se svými zdravými a lahodně vypadajícími pokrmy.


Na některé snídaně přišel Dominátora navštívit i Terminátor. Bylo to toho rána, co se podávaly bavorské vdolky.



Pečenými sladkými dobrotami Smartyho zásobovala Dáša.


Své kouzlo měl i Stonehenge z 10 rybích prstů s domácím kečupem. Freud by mohl na obrázku spatřit useknutý penis válející se v tratolišti krve, nebudeme se ale touto pomýlenou interpretací zabývat. #OnBaví



Umělecký prvek do snídaňového menu vnesl VJ.

Přiznejme si ale, že zlaté období bylo především to uzeninové pod vládou MaVe. Zrelaxovaný páreček ve vířivce podnítil na Facebooku plodnou diskuzi na téma lobotomie. Martin (z dvojice Martin a Vendy) si ho ovšem pochvaloval. „Upřímně jsem byl hrozně spokojený s tou snídaní, kde si pan Párčisko užívá zaslouženou vířivku v širokém hrnečku s horkou vodou. To, jak ta horká voda ten párek zkroutila, způsobilo, že vypadá skutečně zrelaxovaně," prozradil svůj nejoblíbenější příspěvek. 

Smartyho snídaně nebyly poslední dobou už tak zajímavé. Vypadaly příliš zdravě a atraktivně a daly se lehce zaměnit s tím, co můžete vídat na Instagramu u stovek food blogerek. Tento formát tak neodchází na vrcholu. Právě naděje, že jednou za čas přispěchá Dominik Hašek s nějakou nekrologickou marketingovou bombou nebo se v našem v news feedu objeví párek v poloze, kterou bychom si nedokázali představit ani v nejdivočejším gastro snu, nám ale dávala důvod Smartyho sledovat. To už teď bohužel neplatí. #OnBavil, budeme vzpomínat v dobrém. 

 Zdroje: facebook.com, smartydrink.cz

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.