Vzkaz od Nike: Brazílie, nebreč

18. 7. 2014 | Petr Michl
Nike utěšuje Brazílii reklamou připomínající, že už za dva roky tu je letní olympiáda v Rio de Janeiro.

Národní hrdost Brazílie dostala na právě skončeném světovém fotbalovém šampionátu pořádný úder. Svět se kvůli tomu ovšem nepřestal točit a platí to i pro ten sportovní. Pro Brazílii to platí dvakrát tolik i díky tomu, že olympijské hry v roce 2016 se budou konat v Rio de Janeiro. Přesně to připomíná Nike nejlidnatšjší zemi v jižní Americe novou reklamou.

Tomorrow Starts Now" se pochopitelně nesoustředí primárně na fotbal, existuje i mnoho jiných sportů, v kterých brazilští sportovci vynikají a v nichž mohou excelovat i pod olympijskými kruhy. Ve spotu z produkce Wieden + Kennedy São Paulo se objeví sprinterka Ana Claudia Lemos, beach volejbalová dvojčata Clara a Carol Salgado, basketbaloví hráči Leandrinho a Anderson Varejão a bronzová medailistka v moderním pětiboji z poslední olympiády v Londýně, Yane Marquez.

Jedná se samozřejmě o velice profesionální práci - dostane se na skvělé záběry nervózních okamžiků před sportovním výkonem, několika, kterého ho přímo zachycují, i na emoce vítězství. Obdivuhodná je ale v tomto případě především hbitost Nike a rychlost produkce reklamy. Přichází totiž jen několik dnů od ostudné semifinálové porážky brazilského fotbalového týmu s Německem 1:7 a následné prohry 0:3 v zápase o 3. místo s Nizozemskem. Tedy v okamžiku, kdy vzkaz ve stylu: Nebreč, Brazílie," ocení nejen obyvatelé daného státu, ale i zbytek světa, který si na zmíněné fotbalové fiasko ještě živě pamatuje. Dalším pozitivním aspektem je, že má reklama vlastně pravdu. Život nekončí, Brazílie se má na co těšit i na co připravovat - tomorrow starts now.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: