Výzkum: Lídři politických stran na Facebooku

23. 10. 2013 | rd

Volby do Poslanecké sněmovny začnou již tento pátek. K specifikům předvolební kampaně oproti těm minulým patří výraznější komunikace na sociálních sítích, a to jak jednotlivých stran, tak jejich předsedů. Právě facebookové stránky lídrů politických stran kandidujících do Poslanecké sněmovny v minulých týdnech sledovala agentura Performics.

Ve svém průzkumu se zaměřila na FB stránky Přemysla Sobotky, Jany Bobošíkové, Andreje Babiše, Miroslava Kalouska a Tomia Okamury. Největší počet fanoušků má Tomio Okamura, a to více než 74 000. Jeho fanoušci jsou zároveň nejvíce aktivní a na jeho stránkách se ve většině případů objevují pozitivní příspěvky," říká Olga Szélesová, Social Media Manager z agentury Performics, a dodává: „Naopak negativní komentáře se poměrně často objevují na stránkách Miroslava Kalouska, jež si v posledních 17 dnech připsaly více než 5000 nových fanoušků." Více než 12 000 fanoušků mají aktuálně facebookové stránky Přemysla Sobotky. Nejméně fanoušků mají ze sledovaných Andrej Babiš (necelých 5500) a Jana Bobošíková (cca 2000).


Počet fanoušků facebookových stránek lídrů politických stran (stav ze dne 21. 10. 2013)


Noví fanoušci od 4. do 20. října – vede Kalousek s Okamurou

Ve sledovaném období získal největší počet fanoušků Miroslav Kalousek (více než 5100), na druhém místě skončil Tomio Okamura (více než 4400). Andrej Babiš získal více než 1400 fanoušků, Jana Bobošíková pouze 16 a Přemysl Sobotka dokonce 29 fanoušků ztratil. Pokud vás napadá, že mnohem relevantnější by bylo sledovat z politiků s příjmením Sobotka FB stránky lídra ČSSD, máte pravdu. Bohuslav Sobotka nicméně stránky nemá, na Facebooku má jen osobní účet, na kterém ho sleduje přes 1200 followerů.


Počet nových fanoušků v období od 4. do 20. října 2013


Aktivita fanoušků


Aktivita fanoušků (počty likes, komentářů nebo sdílení obsahu od 4. do 20. 10. 2013)

Co se týče aktivity fanoušků je jasným králem Tomio Okamura, v jejich zapojení překonává druhého Miroslava Kalouska více než třikrát. U zástupce TOP 09 je nicméně velké množství komentářů negativních. Engagement jako takový je významově neutrální veličina, která nevypovídá o tom, jaký má aktivita emoční podtext. Okamura má oddané fanoušky, kteří mu dají více než 800 „lajků" i za poděkování „hudební" dvojici Eva a Vašek za jejich podporu.


Zdroj: facebook.com/tomio.cz

Zdroj: performics.cz, facebook.com/tomio.cz

Štítky dokumentu: Facebook Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: