Viva la Vulva! Libresse přichází s kampaní opěvující vagínu

3. 12. 2018 | Kristýna Vozková
Zhruba 44 % žen se stydí za vzhled svých pohlavních orgánů. Značka dámských hygienických potřeb Libresse se je rozhodla opěvovat v nové reklamě s názvem Viva la Vulva.

Že se značka dámských hygienických potřeb Libresse kontroverze nebojí, dokázala už v loňském roce svou kampaní #Bloodnormal, zobrazující skutečnou podobu ženské periody, za kterou získala na Cannes Lions ocenění v kategorii „Glass Lion or Change". Dalo se tak předpokládat, že se od ní ani letos nedočkáme růžových jednorožců a obláčků. Místo nich značka přichází s reklamou Viva la Vulva, která je chvalozpěvem na ženské pohlavní orgány.

Na tvorbě spotu se i nyní podílela agentura AMB BBDO. Narozdíl od loňské kampaně, která diváky šokovala svou reálností a syrovostí, je letošní počin mnohem více laškovný. Reklama si pohrává se symbolickým zobrazováním ženských pohlavních orgánů a využívá k tomu motivů obvyklých i velice nápaditých. Kromě zpívající mušle nebo papáji tak ženské přirození vyobrazují také donuty, kabelky nebo origami.

Barevné grafické animace střídají živé pasáže s herečkami v kostýmech připomínajících vagínu nebo prohlížejících si své přirození v zrcátku. I přesto, že reklama zobrazuje nejintimnější část ženské anatomie, nepůsobí na diváka vulgárně, ale naopak vesele a hravě.

Kromě grafické stránky k dokonalosti spotu přispívá také hudební podkres. Celým videem provází skladba Take Yo' Praise od Camille Yarbrough, kterou pod názvem Praise You přezpíval v roce 1998 Fatboy Slim.

Kampaň je reakcí na nedávný průzkum značky, podle něhož se zhruba 44 % žen stydí za vzhled své vagíny a více než polovina cítí určitý tlak ohledně toho, jak by ženské pohlavní orgány měly vypadat. Libresse se je tak snaží přesvědčit, že by svou vulvu měly velebit a chce přispět k otevřenější kultuře, ve které se ženy mohou pyšnit tím, jak vypadají a mohou beze studu otevřeně hovořit o svých genitáliích.”

Přestože tak letošní kampaň nezobrazuje krvavě rudé vložky ani krev stékající po stehně, je možné, že se (především) pánská část publika bude i tak při sledování spotu červenat. Ale ruku na srdce pánové, velebení ženských pohlavních orgánů by měla být přece i vaše parketa.

Zdroje: trendhunter.com, adweek.com

Kam dál?

Připomeňte si loňskou kampaň Libresse, #bloodnormal, která zobrazuje menstruaci bez příkras.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: