Strongbow pokračuje se svým zeleným hnutím i na střeše Paláce Lucerna

18. 8. 2017 | Petr Michl

Značka Strongbow pokračuje ve své komunikační strategii postavené na přinášení kousků přírody do města. Podpořila projekt kavárníka Ondřeje Kobzy, kterým je právě vznikající zahrada na střeše Paláce Lucerna. K oficiálnímu otevření zahrady pro veřejnost došlo včera ve čtvrtek 17. srpna.

Nápad kavárníka a dobrodruha Ondřeje Kobzy zvelebit střechu Paláce Lucerna o rozloze přibližně 1000 m² a zpřístupnit jeden z nejkrásnějších pražských výhledů vznikal přes dva roky. Podobně dlouhou dobu Strongbow přináší přírodu do města a oživuje zanedbaná místa a vnitrobloky. Přeměnu zanedbané terasovité střechy historické budovy v centru města se značka rozhodla podpořit zelení, ale i částkou 600 000 Kč. Na střechu Lucerny, dostavěnou Václavem Havlem v roce 1920, se přesunuly i poupětníky, tedy osázené popelníky, které značka představila na začátku letošní kampaně a s pomocí známých osobností, youtuberů a nadšenců jim vdechla druhý život.

 

„Je to jedinečné místo s neuvěřitelným geniem loci, nápad vytvořit zde střešní zahradu se nám zdá skvělý. Rádi jsme jeden z prvních projektů tohoto typu podpořili, protože nám dává smysl a sedí s dlouhodobým konceptem Strongbow. Na střeše Lucerny vznikne báječné místo, kde se budou moct lidi setkávat a užít si svěžest přírody uprostřed města,“ uvedla manažerka značky Michala Jetelinová.

Ojedinělá střešní zahrada, na jejíž obnově se podílel architekt Petr Hájek, bude poprvé zpřístupněna v Týdnu otevřených dveří od 17. do 23. srpna vždy od 12 do 20 hodin. Do budoucna bude pro veřejnost otevřena vždy několik dní v měsíci a budou se zde konat různé kulturní akce. Návštěvníci si budou moct sami něco vypěstovat, ale mělo by jít spíše o symbolickou zahradu, nikoliv o produkční zdroj zeleniny. Kobza plánuje dělat také workshopy, aby se místní obyvatelé například dozvěděli o tvorbě kompostu a dalších nutných věcech pro pěstování. „Na střeše plánujeme diskutovat se zajímavými osobnostmi ve stylu debat takzvaných pátečníků, kteří se sdružovali kolem spisovatele Karla Čapka za První republiky,“ prozradil kavárník.

Střecha #prague #lucerna #prirodudomesta

Příspěvek sdílený Sona Tluchorova (@sona.tluchorova),

„Zajímá mě nevyužívaný prostor. Chtěl bych, aby se tím inspirovali jiní lidé a tu myšlenku vytvořit na střeše komunitní zahradu převzali,“ dodal Kobza, kterého zaujaly zelené střechy v jiných zahraničních metropolích. Zeleň ve městech výrazně přispívá ke zdravému klimatu, podporuje kvalitu ovzduší, produkcí kyslíku a zadržuje srážkovou vodu. „Ve Francii už platí, že na střeše buď máte solární panely, nebo zahradu. Na té naší tentokrát budou slepice,“ láká Kobza, dle kterého mají domy vůči přírodě určitý dluh za prostor, který zabraly a kde byla původně zeleň. Tím, že se vypěstuje něco na střeše, umožní se domu jeho dluh splácet. Zeleň, kterou zabral, se posune o úroveň výše. 

Kam dál?

Strongbow je cider patřící do portfolia Heineken a v rámci svého segmentu má jednu z nejvýraznějších komunikací. Namísto klasických ATL reklamních aktivit jsou vidět právě aktivity, které pomáhají veřejnému prostoru, aby byl zelenější. Stránka www.prirodudomesta.cz je obsahový portál značky, který tyto aktivity dokumentuje.



Strongbow už má na svědomí zazelenání několika vnitrobloků. Naposledy na sebe značka upozornila skvělým využitím tématu zákazu kouření v restauracích. Podívejte se na to v článku Strongbow mění se zákazem kouření v hospodách popelníky na květináče


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: