Streaming vs. klasické televizní vysílání? Seznamte se s trendem „sociální TV“

19. 4. 2017 | Kristýna Vozková
Streaming je stále populárnějším způsobem sledování programů u mladých lidí. Novému trendu se přizpůsobují všechny velké sociální sítě.

V současné době se většina sociálních sítí snaží o propojení s televizním obsahem. A mají pro to dobrý důvod. Podle průzkumu eMarketer bude totiž během příštího roku více než 91% uživatelů se sledováním televize současně surfovat na internetu. Proč se tedy tomuto trendu v uživatelském chování nepřizpůsobit a nesloučit televizní obsah se sociálními médii?

Zdroj:emarketer.com

 Většina velkých sociálních platforem se o to již postupně snaží. Twitter klade větší důraz na live-streamový obsah, Google uvedl na trh novou aplikaci, která umožňuje uživatelům s jejich přáteli sledovat, sdílet a komentovat YouTube videa, Snap Inc. uzavřel dohodu se společností Vice, která bude produkovat pořady výhradně pro Snapchat. Nejlépe si však zatím vede Facebook, který má podle mnohých dobře našlápnuto k tomu stát v čele tohoto nového trendu „ Social-TV“. Pracuje na vývoji aplikace pro set-top box, která by měla umožnit sledování facebookových videí na vaší televizi.   

 

 

Facebook zveřejnil svůj výzkum zaměřený na změny chování u uživatelů televizních zařízení. Zapojeno do něj bylo více než 2000 lidí v USA a Kanadě. Veškeré otázky se týkaly jejich televizních návyků - například toho, zda preferují spíše streamovaný obsah nebo tradiční sledování TV.

Z grafu níže je patrné, že mladí uživatelé upřednostňují možnost kontroly obsahu, kterou umožňují spíše poskytovatelé streamovaného vysílání. U starších generací stále převládá sledování televize.

 

V další části výzkumu Facebook odhalil, že mladí lidé preferující streaming označili za rozhodující faktor při svém výběru obsah vysílání, zatímco pro TV uživatele to byla primárně cena. V současné době je mezi mladými uživateli trend tzv. binge-watcghingu (tedy sledování třeba celé série seriálu najednou – pozn. red.), pro diváka je důležité, aby si mohl sám určit kdy a kde bude chtít pořad sledovat. To však není možné u klasického televizního vysílání, které má předem daný program a vysílací časy. 

Diváci streamovaného obsahu budou podle výsledků s vyšší pravděpodobností hledat a objevovat nový obsah prostřednictvím svých přátel a přes svá mobilní zařízení.

Z výzkumu je tedy zřejmé, proč se stále více platforem zaměřuje na porozumění fenoménu „sociální televize“ a proč kladou takový důraz na obsah, podobný tomu televiznímu.

Je dost dobře možné, že zanedlouho bude více uživatelů sledovat obsah videí na sociálních platformách nebo že dokonce vytvoří jakousi sociální alternativu k tradiční televizi. A s tím samozřejmě souvisí i náklady a výdaje na tento nový trend.

Společnost eMarketer předpověděla, že výdaje na digitální reklamu letos vůbec poprvé převýší výdaje na reklamy televizní:

„V roce 2017 budou výdaje na TV reklamu 72.01 miliard dolarů a 35,8 % celkových výdajů na mediální reklamy v USA. Zatímco výdaje na digitální reklamu v roce 2017 budou rovny 77.37 miliardám dolarů a 38,4 % celkových výdajů“

To by mělo vzbudit zájem digitálních marketérů, protože tento trend může výrazně ovlivnit jejich vlastní reklamy. Místo na určité časy v rámci televizního vysílání budou mít možnost zaměřovat specifické uživatele s využitím pokročilého cílení Facebooku nebo jiných providerů.

Zdroje: Socialmediatoday.com, emarketer.com, Facebook Insights

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: