Snížení inzerce v digitální reklamě o 200 milionů zvýšilo P&G dosah o 10 procent

7. 3. 2018 | Milada Zemanová
Společnost Procter & Gamble přestala v roce 2017 investovat část svých finančních prostředků do digitální reklamy a vyplácí se jí to.V tomto postupu ji následují další významné značky.

Během roku 2017 snížila společnost Procter & Gamble své investice do digitální reklamy o 200 milionů dolarů, protože přes ně neoslovovala své cílové publikum efektivně. Takto ušetřené finance byly investovány do jiných mediálních prostředků s větším dosahem, například do televizního a rozhlasového vysílání a také do e-commerce.

Nové informace zazněly během proslovu v rámci mediální konference organizace Association of National Advertisers v Orlandu. Na ní uvedl Marc Pritchard, chief brand officer společnsti Procter & Gamble, že uvedené kroky snížily investice do tohoto neefektivního marketingu o 20 %. Přesto měly lépe spravované reklamy o 10 % větší dosah ve srovnání s dobou před škrty. Dle jeho slov omezil Procter & Gamble reklamy u některých „velkých hráčů” o 20 až 50 %. Zdali mezi těmito hráči myslí například Facebook nebo Google, však odmítl uvádět, implicitně je to ovšem zřejmé.


Marc Pritchard, chief brand officer Procter & Gamble . Zdroj: YouTube / NewCo

Pritchard dále doplnil:

„Tato nová úroveň transparentnosti jednoznačně ukazuje, co marketingovou společnost čeká v budoucnosti. Marketéři si vezmou zpět kontrolu nad vlastním osudem a přetvoří stávající marketing plný plýtvání na budování značek, které budou poháněny daty a digitálními technologiemi.”

Toto vyjádření přišlo jen 2 týdny poté, co Keith Weed, vedoucí marketingu v Unileveru, uvedl, že mají v plánu stejné kroky jako Procter & Gamble. Tedy snížit objem financí do digitální reklamy. Obě tyto společnosti patří mezi největší hráče v oblasti spotřebního zboží na světě. Celkový reklamní rozpočet Procter & Gamble v roce 2017 byl 7.1 miliard dolarů.

Pritchard velmi často klade důraz na transparentnost v dodavatelském řetězci digitálních médií. Upozorňuje na nedostatečnou viditelnost, podvody, nedostatky měření a nevýhodné smlouvy. V rámci napravení požaduje, aby firmy jako Facebook, Google a Snap získaly akreditaci měření třetích stran od MRC (Media Rating Council). Tato akreditace ovšem prozatím není dokončena.

Zdroj: P&G

Vzhledem k tomu, že P&G je největší světový inzerent, lze očekávat, že technologické firmy jako Facebook, Google, YouTube a další, budou více hlídat kvalitu svého obsahu a poskytnou inzerentům více kontroly nad jejich reklamami.

Zdroje: AdweekReuters

Tip redakce: 

Informace, že společnost P&G pokračuje ve svém programu na zvyšování produktivity a snižování nákladů významným snížením marketingového rozpočtu, jsme vám přinesli již v roce 2017. Podle tiskové zprávy je cílem společnosti do pěti let ušetřit až 10 miliard dolarů. Přečtěte si, jak snížení rozpočtu P&G na digitální kampaně neovlivnilo prodeje v roce 2017.

Štítky dokumentu: Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.