Sazkabet využila první dynamickou televizní reklamu v Česku

20. 11. 2018 | Petr Michl
Ukazovat aktuální údaje nebylo dosud v televizní reklamě nijak jednoduché. Nový reklamní systém nazvaný NEBE ovšem dokáže jít na obrazovku i 5 minut od updatu, umí reklamní kreativu upravit bez velkých nákladů a automatizovaně.

Má dost poetický název: NEBE. Reklamní systém „Never Ending Brand Execution” nabízí možnost aktualizace vysílané kreativy doslova v rámci minut před svým odvysíláním, která tak může mít novou podobu v rámci každé reklamní přestávky. Není proto náhoda, že si odbyl svou premiéru na kanálech Nova Sport 1 a 2 o přestávkách mezi sportovními utkáním v reklamě Sazkabet s ukázkou aktuálních kurzů zápasů.  

Systém NEBE byl vytvořen agenturou Isobar. Jak funguje? Přehrajme si situaci ze zápasu vysílaného na Nova Sport. NEBE zpracuje nejčerstvější informace, v tomto případě kurzy Sazkabetu na fotbalový zápas Toulouse a Monaka, a odešle je televizi. Ta informace automaticky dosadí do předem připraveného spotu, vygeneruje finální verzi televizní reklamy a odvysílá ji. Reklama na sázkovou kancelář s aktuálními kurzy tak běží během zápasu několikrát, vždy s informacemi, které jsou staré ani ne pět minut. Kreativa se přitom připraví pouze jednou a celý proces publikace reklamy probíhá zcela automaticky na základě vložených dat.


Zdroj: Isobar

Dynamický obsah už nějakou dobu rezonuje online světem. Většina dnešních služeb ale končí u bannerů. V Isobaru jsme si dali za cíl naplnit potenciál dynamických reklam a vytvořit nástroj, který by dokázal naši vizi realizovat. Tak vzniklo NEBE.  Přes tento systém lze vytvářet kromě dynamických televizních reklam i dynamické bannery včetně bannerů a videí na sociálních sítích. Online reklamy dokážeme obohatit o nejaktuálnější data, která má inzerent nebo jeho agentura k dispozici, a přidáme jim tak úplně novou komunikační hodnotu,” popsal benefity systému ředitel Isobaru Tomáš Kleňha.

Možnosti dynamické televizní reklamy jsou široké. Kromě úpravy televizních spotů v reálném čase a změn jejich obsahu na základě právě vysílaného pořadu dává NEBE inzerentovi možnost připravit obrovské množství adaptací spotu, aniž by ho musel zdlouhavě upravovat s produkcí a opětovně nasazovat v televizi. “Dynamická televizní reklama zásadně snižuje náklady na přípravu variací reklam, umožňuje měnit sdělení v reálném čase, a tím udělat reklamu pro diváky zajímavější. Jsme rádi, že jsme mohli být součástí takto významné změny celého mediálního oboru v Česku,” uvedl na adresu technologické novinky obchodní ředitel skupiny TV Nova Jan Vlček.

Na vývoji celého systému NEBE se úzce podílela Sazka, která i díky povaze kurzovního sázení hledala inovativní způsob propagace s další přidanou hodnotou pro zákazníky. Po dohodě ho společně plánují nabízet i dalším klientům Isobaru. Sazkabet dokonale využívá potenciálu nového nástroje v televizi i v online reklamě. Je jen na fantazii klientů, jak takový systém využijí. Sami jsme měli možnost nástroj dlouze testovat a jsme rádi, že můžeme tímto způsobem přispět k vývoji marketingu a reklamy u nás,” doplnil brand manažer Sazky Petr Onisko.

V současné době Isobar vyjednává s dalšími televizními stanicemi ohledně spolupráce a napojení systému NEBE. V blízké budoucnosti by tak mělo být možné tento nástroj využívat celoplošně na všech hlavních stanicích v Česku. Inzerenti tak budou moci například napojit NEBE na databázi produktů a automaticky generovat slevové reklamy, které se po vyprodání či zdražení opět automaticky vypnou. Použití NEBE je velmi široké a jeho výhodou je zejména možnost televizní kampaň upravit za zlomek ceny a prakticky okamžitě.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.