Sazby za služby reklamních agentur vzrostly o pětinu

2. 5. 2017 | redakce
Konjuktura zvyšuje poptávku po profesionálech. Jejich nedostatek zvyšuje cenu práce, cena práce zvyšuje cenu za reklamní služby. Takový je zhruba sled kauzalit vyvolávající až dvacetiprocentní nárůst hodinových sazeb za služby agentur.

Konjuktura zvyšuje poptávku po profesionálech. Jejich nedostatek zvyšuje cenu práce, cena práce zvyšuje cenu za reklamní služby. Takový je zhruba sled kauzalit vyvolávající až dvacetiprocentní nárůst hodinových sazeb za služby agentur.

V průběhu dubna Asociace komunikačních agentur (AKA) jako každý rok zkoumala hodinové sazby svých členských agentur. Jsou mezi nimi velké nadnárodní agentury, lokální agentury i specializované agentury na on-linovou komunikaci nebo aktivační kampaně. Zprůměrováním výsledků pro jednotlivé profese vzniká každoroční žebříček.

Výkonný předseda AKA, Marek Hlavica, k tomu uvádí:

„Už na počátku roku jsme odhadovali, že průměrné roční hodinové sazby půjdou nahoru o 10 – 15%. Po letech stagnace komunikační průmysl následuje ostatní odvětví."

U nejexponovanějších pozic však stoupla průměrná sazba i o více než 20 %. To je v korelaci s poptávkou po těchto profesích. Enormní tlak na odměňování nedostatkových specialistů vede agentury k zvyšování sazeb.

„Je třeba si uvědomit, že rozsah a kvalita služeb je dnes jinde než před pěti lety. A to zejména v souvislosti s vývojem technologií a vyhodnocováním dat,“ doplňuje Hlavica. Vznikají profese a specializace, které minulé průzkumy hodinových tarifů ani neznaly. Počet nových metod a nástrojů v komunikačním průmyslu neustále roste. Jejich správné propojení, časování a obsahové sladění klade větší nároky na práci agentur. A současně umožňuje klientům dosahovat vetší efektivity.


V tabulce níže najdete průměrné hodinové sazby v roce 2016 u konkrétních pozic a jejich srovnání s loňským rokem:

Kam dál?

Pozicí s nejvyšší hodinovou sazbou je creative director. Ano, ten chlápek, co stojí obvykle grafikovi za zády a má v hlavě tisíc drobných vylepšení, které (možná) pošlou výsledný vizuál do Cannes. 

 

Tomuto fenoménu se věnoval i spot propagující  populární fotobanku. Podívejte se na něj v článku Reklama na fotobanku Adobe Stock ukazuje, jak těžký život mají grafici.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.