Reklamy v rámci Instagram Stories jsou nyní dostupné pro všechny inzerenty

3. 3. 2017 | Kateřina Tauchenová
Instagram Stories používá v Česku zhruba 650 000 uživatelů. Nyní máte možnost oslovit je svou reklamou. Instagram totiž zpřístupnil reklamy v rámci Stories už i v Česku.

Zavedení reklam, které se uživateli zobrazují během prohlížení Instagram Stories jeho přátel, oznámil Instagram už letos v lednu. Tehdy ale byl tento formát dostupný jen v testovacím režimu a pouze pro 30 vybraných inzerentů. Nyní jejich užívání oficiálně umožnil všem inzerentům.

Reklamy se budou zobrazovat mezi Stories jednotlivých uživatelů, které na Instagramu sledujete, a to ve stejném formátu jako ostatní Stories – tedy přes celý displej a buď jako fotka, nebo jako video.

Za zhlédnutí reklamy se bude počítat už první okamžik jejího zobrazení. Na rozdíl od Facebooku zde tedy nebude platit žádné pravidlo zhlédnutí alespoň 3 sekund videa. Cena za reklamu bude určena klasicky aukcí za CPM.

Reklamy budou označeny malým nápisem „Sponzorováno“ umístěným ve spodní části obrazovky. Jejich délka bude maximálně 15 sekund, přičemž bude možné je kdykoliv v jejich průběhu přeskočit. Na rozdíl od klasických reklam na Instagramu ale do nich zatím nebude možné přidávat jakékoliv aktivní odkazy na web nebo třeba instagramový profil inzerenta.

Velkou výhodou reklam v rámci Stories bude možnost jejich přesného cílení. Stejně jako ostatní reklamy na Instagramu bude i tento formát využívat pokročilé metody nastavování reklam, jaké známe z Facebooku. To Instagram v globálním měřítku opět trochu zvýhodňuje v porovnání se Snapchatem, který sice reklamy také umožňuje, ale o nástrojích na jejich optimalizaci, jakými disponuje Facebook, si zatím může nechat jen zdát.

Jedním z inzerentů, kteří mohli začít reklamy ve Stories používat už na začátku tohoto roku, byla společnost Airbnb. Nový formát otestovala na sérii 15vteřinových video reklam, jejichž účelem bylo zvýšit povědomí o značce a nové nabídce zážitků, které si nyní můžete objednat spolu s bydlením přes tuto platformu. Podle prvních výsledků kampaň zaznamenala dvakrát vyšší míru zapamatování reklamy, než je obvyklé u jiných formátů reklam na sociálních sítích. Společnost také uvedla, že díky kampani se podle průzkumů významně zvýšila znalost značky Airbnb.

„Reklamy ve Stories nám přinesly skvělé výsledky díky tomu, že jsme konečně dokázali spojit existující možnosti cílení a měření s oslovením těch správných lidí, ve správné chvíli a se správným příběhem dávkovaném v rozumném množství,“ uvedl na oficiálním blogu Instagramu  Eric Toda, Global Head of Social Marketing and Content ze společnosti Airbnb.

Reklamy v Instagram Stories mohou mít v Česku velký potenciál. Dle informací při nastavování reklam v Business Manageru (položka „Stories Placement“ - pozn. red.) se na Stories dívá 55 % místních uživatelů. Ač bude reálný podíl denních uživatelů nižší, stále se bude jedna o statisíce lidí. „Vzhledem ke specifikacím formátu je jasné, že daná reklama je velmi vhodným doplňkem pro brandové kampaně. Díky délce až 15 vteřin a plnému překrytí mobilní obrazovky se z ní stane velmi dobrý doplněk televizních kampaní. Dá se také očekávat, že u kampaní na mladší cílové skupiny tento formát postupně televizní reklamu plně nahradí,“ doplňuje ředitel agentury LCG New Media, Vojtěch Lambert.   


Reklamy ve Stories je už dnes možné spustit kdekoliv na světě, a to pomocí Facebook Marketing API, Power Editoru nebo Ads Manageru. V následujících měsících se pak můžeme těšit na přidání možnosti umístění aktivních odkazů do reklam a rozšíření variant cílů reklamy na zhlédnutí videa, kliknutí na odkaz, konverze nebo stáhnutí aplikace.

Zdroj: we are social media, Social Media Today, Instagram Blog 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: