Reklama týdne: easyJet probouzí touhu procestovat Evropu

19. 9. 2018 | Kateřina Němečková
easyJet mění svou pozici v myslích zákazníků takovou náloží emocí, že si po zhlédnutí tohoto spotu pravděpodobně koupíte letenku.

Agentura: VCCP

Klient: easyJet

Region: Evropa

easyJet přichází s novou kampaní, u které se zasníte natolik, že vám bude líto, až video skončí. Kampaň s názvem „Představ si“ (Imagine) inspiruje k cestování náloží emocí, která vás na minutu a půl přenese na jiné místo. Vznesete se na melodii písně Dreams od Cat Power, proletíte skrze mraky a necháte se unášet fantazií hlavní hrdinky reklamního spotu. Zaplavete si v bazénu, proletíte kolem slečny pózující pro svého fotografa, svezete se na lyžích, dáte si zmrzlinu s přáteli, na pláži si nafouknete matračku a projedete se na kole romantickou uličkou kdesi v Evropě. 

easyJet je známý pro to, že nabídne přijatelný zážitek z cestování za rozumnou cenu. Přesto si jej většina lidí nevybaví jako první, když mají někomu doporučit leteckou společnost. Nová kampaň by to měla změnit. Lis Blair, nová CMO easyJet, to pro Marketing Week vysvětlila jednoduše:

„Jsme známí dobrým poměrem cena/výkon a dobrými zaměstnanci, ale teď chceme zákazníkům dát pořádnou nálož emocí.“

V kampani proto nikde není ani zmínka o ceně či jakékoliv nabídce. Všímavější z nás možná překvapí žena v kokpitu letadla – ta má nenápadně podpořit počet žen pilotek.

Kampaň má v období růstu v celé Evropě posunout pozici značky od důrazu na cenu více směrem k emocím. easyJet aktuálně nabízí přes tisíc evropských destinací, k jejichž návštěvě se tento vizuálně velmi povedený spot snaží inspirovat.

Podle Lis Blair je televize zcela zásadním kanálem pro vytvoření emoční vazby s potencionálními zákazníky. Nicméně digitál je pro společnost stále velmi důležitý. Kampaň má samozřejmě i svoji tištěnou podobu.

Kampaň odstartovala 14. září 2018 a mediální rozpočet pro celou Evropu je 12 milionů eur.

easyJet intenzivně pracuje na zlepšení zážitků a zapojení zákazníků. V říjnu by proto měla být spuštěna nová aplikace s pracovním názvem „Koukni se a zarezervuj“ (Look and Book). Umělá inteligence by na základě rozpoznání destinace na nahraném obrázku měla automaticky zákazníka přesunout k rezervaci letenky.

Kam dál?

easyJet chce touto kampaní dosáhnout toho, aby lidé zapomněli, že jde o nízkonákladovou společnost. Jejich dražší konkurence se snaží o pravý opak. Například KLM chtěla odvést zákazníky nízkonákladovým letům pomocí virtuální reality. VR headset jim představoval, jak by mohly v letadle vypadat skutečně áčkové služby právě KLM.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.