Reklama týdne: Diesel – Go With The Flaw

15. 9. 2017 | Kristýna Vozková
Diesel vyhlásil válku dokonalosti reklamou o životě... bez filtru.

Klient: Diesel

Agentura: Publicis Italia

Země: Itálie

 

Go with no plan. Go with not sure
Go with what makes you feel insecure.

Zrzavý mladík tancuje podivný tanec s piruetami mezi vraky na nedostavěném mostě. Střih. Transsexuál si v obchodě vycpává hrudník pomeranči. Střih. Dívka cení na letištní kontrolu zuby ozdobené kovovými zámečky rovnátek. Střih. Mladí lidé dělají pool párty – bez bazénu. Střih. 

Diesel vytvořil ve spolupráci s agenturou Publicis Italia reklamu o světě, jaký je. Syrový, plný potu a špíny, vraků aut a nedostavěných silnic, pih, rovnátek, různých (nejen) tělesných anomálií, srostlých obočí a vybledlých tetování. Svět bez příkras a bez filtrů. Svět očima jednookého střihače s tetováním na rameni, který jej dává dohromady za pomoci lepící pásky.

Reklama je chvalozpěvem na nedokonalost. Vyzývá k tomu pochlubit se svými chybami, svou odlišností a jít směle proti proudu dnešní doby, která je posedlá hledáním perfektního života, perfektního člověka.

Od útlého dětství nám někdo říká, co je správné, co je dobré, co je dokonalé. To platí nejen pro módní a kosmetický průmysl, ale i pro svět reklamy. Ta nám sice často ukazuje nedokonalosti, avšak velice uhlazeným a líbivým způsobem. Vzpomeňte si na klip vůně Kenzo World, jehož choreografie je sice správně ulítlá, ale přesto provedená na jedničku s hvězdičkou a s nádhernou éterickou modelkou v hlavní roli. Svět má zkrátka rád dokonalost. A Diesel toho má zjevně už po krk!

I hudební podkres videa vybrala agentura Publicis vhodně. Je jím známý šanson Edith Piaf “Non, Je Ne Regrette Rien (“Ne, ničeho nelituji”), který klip tematicky doplňuje nejen svým textem, ale i volbou umělce. Edith byla sice výjimečnou pěvkyní, ale měřila pouhých 154 cm, byla téměř slepá a dětství strávila mezi prostitutkami.

Film zakončuje slogan Dieslu „For Successful Living”. I zde se ukazuje rebelský duch značky, který je možné vidět i v dřívějších kampaních. Diesel se nikdy nebál jít proti proudu a ukázat trochu toho vzdoru. V nedávné kampani si vzal humorně na paškál mladou digitální generaci, loni zase odpověděl na výzvu Donalda Trumpa o stavění zdí u hranic reklamou s názvem „Make Love No Walls”, kterou režíroval David LaChappelle.

A jinak tomu není ani letos. „Go With The Flaw” si zkrátka na nic nehraje. Ukazuje ten nedokonalý svět, ve kterém žijeme a který se neustále snažíme přetvářet a vylepšovat. Sami sebe se neustále snažíme přetvářet a vylepšovat k obrazu… jakému vlastně? Poselství nové reklamy značky Diesel říká jasně: Nebojte se být jiní - oškliví, zpocení, zmatení, beznadějní. Nebojte se být nedokonalými lidmi v nedokonalém světě. Zkrátka existujte. Pak můžete ukázat světu něco, co je skutečné.

Zdroj: adweek.com

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: