Rádio přehrává osobní vzkazy uprchlíků

14. 9. 2016 | Milada Zemanová
Jak předat vzkaz blízkému člověku, když nemá telefon? Pomocí rádiového vysílání.

Isaac Award je projekt portálu Adweek, ve kterém každoročně hodnotí 26 nejnápaditějších a nejvíce inovativních ideí. Tato soutěž má několik kategorií, například: televize, personalistika, partnerství, PR a další, a v letošním roce Adweek již počtvrté hodnotil nejoriginálnější a nejvynalézavější marketingové kampaně.

Jednou z nejzajímavějších kampaní celkově se stal počin dobročinné švédské organizace Refugee Phones. Ta vybavila syrské uprchlíky darovanými telefony, aby mohli zavolat domů svým příbuzným. Problém však byl, že tito příbuzní často vlastní telefony neměli. Tato organizace se proto spojila s agenturou Akestam Holst, společně inzerovaly na syrské rádiové stanici a vyzývaly uprchlíky, aby ze svých telefonů zavolali do rádia a zanechali vzkaz svým blízkým.

Tyto zprávy byly následně přepracovány do 150 reklamních spotů na syrské rádiové stanici Fuse FM, jejíž hlavní část posluchačů tvořily právě rodiny uprchlíků. Syřané, kteří uprchli ze své země, tak mohli alespoň na Den matek tímto způsobem kontaktovat své rodiny a předat jim osobní vzkazy.

 

Celá kampaň běžela týden před Dnem matek (v Sýrii tento den spadá na 21. březen) a během této doby mohli uprchlíci volat na speciálně vytvořenou linku, která byla určena právě pro vzkazy matkám. Potenciální dosah vysílaných zpráv byl 1 500 tisíc syrských matek. Této možnosti předání vzkazu mohli využít uprchlíci kdekoliv na světě.

Gustav Martner z organizace Refugee Phones k celému projektu říká: "Konektivita je základním právem každého a mělo by být využíváno k vytváření míru, ne války".

Jedním ze Syřanů, kteří se do projektu zapojili, byl například 24letý Muawya. Muawya uprchl ze své vesnice v Latakii, v Sýrii. Dostal se do Turecka, ale tam mu odmítli povolit zůstat a pracovat a nutili ho, aby po jeden rok žil v izolované hoře. Proklouzl proto pěšky přes hranice do Řecka, kde dva měsíce přespával v městských parcích, dokud nenašel pašeráka, který by ho dostal dál do Evropy. Nakonec se Muawyovi podařilo dostat do Švédska, kde již dva roky pracuje. Jeho matka stále žije v Latakii. Nahrál jí proto tento vzkaz:

„Ahoj mami, chtěl bych tě pozdravit a popřát ti všechno nejlepší ke Dni matek. Moc mi chybíš a doufám, že všechny syrské matky jsou šťastné. Doufám, že vždycky budeš v bezpečí, stýská se mi po tobě a celé mojí rodině….Šťastný Den matek.“

Dalším člověkem, který nahrál svůj vzkaz, 31letý Mouddar z Damašku. Ačkoliv je původem z hlavního města Sýrie, tak žil devět let v Kataru. Nicméně ke slabým vztahům Kataru a Sýrie mu bylo ukončeno povolení k pobytu a byl tři týdny držen v deportačním centru. Měl však vízum do Schengenského prostoru, proto doletěl do Řecka a odtud pokračoval do Berlína a nakonec do Stockholmu. Jeho matka stále žije v Damašku, vzkaz pro ni byl následující:

„Ahoj mami, chci ti popřát vše nejlepší ke Dni matek. Doufám, že jsi šťastná, protože když jsi šťastná, tak já jsem taky. Doufám, že příští rok už budeme spolu a ty budeš nejšťastnější máma na světě. Doufám, že mě a mé bratry uvidíš vždy v tom nejlepším světle. Chci ti říct, že jsi ta nejlepší a nejkrásnější máma na světě“.

Více vzkazů si a příběhů syrských uprchlíků si můžete přečíst a poslechnout na webu Metro.co.uk.

Tip redakce:

O některých z dalších kampaní, které získaly další z Isaac Awards, jsme vás již informovali. Připomeňte si například panenky Nivea, které učí děti, jak se správně mazat opalovacím krémem.

Zajímavým počinem byl i experiment muže, který chtěl, stejně jako často v marketingu, nejprve získat věci „na zkoušku“, než si je zakoupí. Nezískal však ani snídani.

Zdroje: Adweek, Adforum, Metro.co.uk

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.