První české bistro spustilo chatbota. Pro objednávku stačí jedno emoji

15. 12. 2017 | Petr Michl
Není to žádná věda. Chcete pizzu, pošlete bistru Amici v Messengeru emoji pizzy. Chcete burger, pošlete emoji burgeru.

„Objednáme si pizzu, ne?“ Po této otázce dnes skutečně nemusí následovat hledání telefonního čísla ve Zlatých stránkách nebo na internetu. Amici Bistro z Brna dělá navíc vše ještě jednodušší. Pro objednání vám stačí emoji zaslané chatbotovi v Messengeru. 

Není to nijak složité. Chcete pizzu, pošlete emoji pizzy. Chcete burger, pošlete emoji burgeru. Pak se jen stačí domluvit na tom, kam a kdy jídlo doručit.



Průběh komunikace s chatbotem zachycuje následující video.

AmiciBot teaser

R2D2 je mrtev! Ať žije AmiciBot! Objednej si burger nebo pizzu na jeden smajl! Již brzy najdeš ve svém Messengeru #AmiciBot

Zveřejnil(a) Amici Bistro & Delivery dne 24. listopad 2017

Virtuální pomocník se jmenuje AmiciBot a jeho vývoj do současné fáze trval 2 měsíce. Proč se k něčemu takovému odhodlala malá firma? Dlouhodobě vidíme trend, kdy objednávky přes web posilují na úkor telefonátů. Nyní je to 75 % versus 25 % ve prospěch webu. Zde je potřeba web chápat jako přístupy z desktopu i z mobilů. Proto je o to zajímavější využít mobilní zařízení ke snadnějšímu objednávání pomocí chatbota a ne pomocí klasického telefonování,“ vysvětluje spolumajitel a CIO Amici, Ondřej Sobotka s tím, že už nyní je nadpoloviční polovina přístupů na web z mobilních zařízení.


Interiér jedné z poboček Amici. Zákazníci ho i díky chatbotovi nutně spatřit nemusí. Zdroj: Amici

Budovat nativní aplikaci nechtěli, a tak byl chatbot zajímavou volbou. Zatím funguje v rámci týdnů a zákazníci si teprve zvykají. Plány jsou ovšem smělé. „Předpokládáme, že by se využívanost mohla vyšplhat i na 15 % ze všech webových objednávek. Vycházíme z vlastních čísel, kdy si cca 30  % zákazníků objednává pravidelně svoji oblíbenou pizzu či burger,“ dodává Sobotka detaily objednávek podniku, pro jehož byznys je rozvoz jídla stěžejní. 

V brzké době se komunikace s AmiciBotem má vylepšit v těchto aspektech:

  • možnost přidání příloh k burgerům (hranolky, coleslaw), potírání okrajů u pizz
  • obsloužení nových zákazníků (registrace, určení adresy, telefonu atd.)
  • neustálé vylepšování samotné umělé inteligence
  • obsluha hlasem

Chatbot by měl v brzké době usnadnit objednávky nejen z Amici v Brně, kde jsou 3 pobočky, ale také v dalších 4 franšízách, které se budují na Moravě a Vysočině. 


Kam dál?


Chatbot může pomoci všude tam, kde je objednávka jednoduchá a dá se vyřešit v několika krocích. To se týká i cestovního pojištění, které si můžete pořídit přes Messenger u AXA Assistance. Přečtěte si o tom v článku První česká pojišťovna používá ke sjednání pojištění chatbota

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.