Program Retail Summitu 2016 odráží potřebu vyvážené pozice jednotlivých aktérů trhu

14. 12. 2015 | redakce
Největší událost českého maloobchodu nabídne i v novém ročníku mimořádně bohatý program.

Největší odborná událost maloobchodu ve středoevropském prostoru nabídne i v novém ročníku mimořádně bohatý program. Retail Summit 2016, který se bude konat ve dnech 1.-3. 2. 2016 v pražském Clarion Congress Hotelu,  nabízí rovnováhu mezi zastoupením různých typů obchodního podnikání. Přivede hvězdy českého i mezinárodního retailu,  které reprezentují korporace i nezávislé firmy. Poskytne i zajímavý prostor pro interakci mezi tradičními kamennými obchodníky a agresivně rostoucími hráči E-Commerce.

Obchodování u nás nemá navzdory obrovským investicím realizovaným po roce 1989 stále tu hodnotu, kterou by si zasloužilo.  Jednotliví klíčoví aktéři obchodního trhu, od výrobců přes retailery až po zákazníky, zaměstnance či akcionáře nemají důvod se příliš radovat, protože hodnota dodávaná obchodním podnikáním nedosahuje často úrovně, která je očekávaná a také reálně možná. Výsledkem je nízká ziskovost obchodu, výroby i zemědělství, malá angažovanost zaměstnanců, nízká loajalita a nespokojenost zákazníků, únik kupní síly do jiných odvětví či dokonce do zahraničí. Retail Summit 2016 se proto logicky věnuje právě horkému tématu, jak vrátit obchodování hodnotu.

Jedním z hlavních předpokladů dosažení vyšší hodnoty obchodování je vyvážená role všech klíčových účastníků trhu. Program Retail Summitu 2016 toto v plné míře reflektuje a nabízí oproti minulým ročníkům ještě větší rovnováhu mezi zastoupením různých typů firem. Jsou v něm zastoupeny hvězdy českého i mezinárodního retailu, reprezentující korporace i nezávislé firmy.

Právě těm posledně zmíněným je v ročníku 2016 věnována mimořádná pozornost, protože jsou nejen páteří národní ekonomiky, ale do budoucna musí též hrát zásadní roli v kultivaci trhu a zvyšování hodnoty obchodního podnikání. Organizátoři jsou velmi rádi, že jejich pozvání přijala čelní reprezentantka evropského nezávislého obchodu Anne Leppälä-Nilsson, top manažerka skandinávské obchodní firmy KESKO a členka představenstva asociace evropských nezávislých obchodníků (Independent Retail Europe). V plenárním programu vystoupí i řada domácích podnikatelů (viz například Vlastislav Bříza z KOH-I-NOOR HOLDING či Karel Pilčík z MP Krásno) a nezávislému trhu je věnována i samostatná diskusní sekce za účasti řady českých obchodníků.

Retail Summit 2016 bude opět vrcholovým setkáním středoevropských výrobců a prodejců potravin, oproti minulým ročníkům však program dává větší prostor také non-foodovým kategoriím. Přímo v hlavním programu vystoupí zástupce firmy IKEA, která se již několikrát stala absolutním vítězem soutěže MasterCard  Obchodník roku. Zvyšování hodnoty nepotravinářského obchodu se bude věnovat rovněž samostatná diskusní sekce.

Absolutní novinkou je pak zapojení těch, kdo hrají velmi významnou roli v nákupních košících a přesto se na ně často zapomíná.  Program Retail Summitu 2016 vytváří cíleně prostor pro „prvovýrobce“- zemědělce. Jde jednak o samostatnou diskusní sekci s přímou účastí farmářů, ale též o vystoupení v hlavním programu věnované podpoře lokálních pěstitelů (viz společné vystoupení Globusu a společnosti Zahrada Svádov).

V neposlední řadě bude Retail Summit 2016 místem interakce mezi tradičními kamennými obchodníky a agresivně rostoucími hráči E-Commerce. Není pochyb, že k nejatraktivnějším momentům celého eventu bude patřit vystoupení O. Schmitze, který řídí evropský rozvoj světové jedničky, firmy AMAZON.  V programu již přislíbily účast i domácí internetové celebrity v čele s Jakubem Havrlantem, šéfem rychle expandující skupiny Rockaway. Ve specializované sekci věnované E-Commerce a v dalších diskusích pak vystoupí mj. zástupci firem Alza, ZOOT, CZC či Kolonial.

Program celé konference se nyní finalizuje, o novinkách se můžete dozvědět na konferenčních stránkách www.retail21.cz  a z Retail Summit Newsletteru

 

O Retail Summitu 2016

Kdy: 1.-3. 2. 2016

Kde: Clarion Congress Hotel Praha


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: