Předplatitelské zásilkové služby nejsou jen o novinách

9. 7. 2012 | Bednářová Daniela
Nebaví vás pořád běhat do obchodu pro čisté ponožky? Nechte si nový pár posílat domů každé tři měsíce.

Firmy nejen soupeří o zákazníky, ale snaží se je navíc přimět i k opakovanému nákupu. Zásilkové předplatitelské služby ale stojí primárně na věrných zákaznících, kteří mají zájem pravidelně doplňovat věci běžné potřeby, nebo se nechat informovat o novinkách.

Jedná se o službu fungující na principu předplacených novin, které každé ráno najdete ve schránce. Místo novin to ale může být například sada žiletek, vzorky kosmetiky nebo nové páry ponožek či spodní prádlo. Vybrané zboží dostává zákazník většinou v měsíčních či delších intervalech.

Existují v podstatě dva typy zásilkových předplatitelských služeb - se zaměřením na doplňování (Chlapská zásilka), nebo orientující se na představení novinek, ze kterých si zákazník může vybrat svůj oblíbený produkt a pak si ho z e-shopu jednoduše objednat. Tak funguje například Birch Box - zákaznice dostávají každý měsíc krabičku plnou vzorků kosmetiky. Jedná se nejen o osvědčené oblíbené značky a produkty, ale jsou takto představovány i novinky. Schopnost překvapit a potěšit zároveň dělá z Birch Boxu v podstatě kouzelnou krabičku, která se neomrzí a vytváří loajální zákazníky.

 

Oblíbený zahraniční koncept už se začíná prosazovat i u nás. Jednou z prvních vlaštovek je chlapská zásilka. Tato služba se zaměřuje na pánský sortiment, který je potřeba pravidelně obměňovat - tedy spodní prádlo a ponožky. Vybrané produkty pak zasílá zákazníkům každé tři měsíce.

Aby předplatitelská zásilková služba mohla fungovat, je si třeba pořádně rozmyslet, v jaké oblasti se vyplatí s ní začít. Základem jsou nároční zákazníci, kteří se zajímají o to, jaké mají možnosti, a mají zájem nechat si poradit. Cestou k úspěchu je správný výběr kvalitních produktů kombinovaný se sledováním trendů. Zdali je služba úspěšná, jde poznat například i na tom, že nedochází k úbytku již registrovaných uživatelů. O produkty by měl být trvalý zájem. Jen časem neklesající uspojení z nových zásilek je totiž zárukou udržitelného byznysu.

Zdroje: www.techcrunch.com, www.chlapskazasilka.cz 

Štítky dokumentu: E-Commerce YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.