PR stunt: Burger King upozornil na růžovou daň zdražením Chicken Fries pro ženy

27. 7. 2018 | Petr Michl
Na jedné z poboček Burger Kingu jste si mohli koupit Chicken Fries téměř za poloviční cenu až na růžový obal zcela totožných Chick Fries, které byly automaticky nabízeny ženám. Podívejte se, jak na na to reagovaly a jaká byla jejich reakce při podotknutí, že u desítek jiných produktů v dámské verzi nemají s dražší cenou problém.



Tzv. růžová daň je zavedený termín, který nezná úplně každý, ale ženy se s ním rozhodně setkávají na denní bázi. Mechanické holicí strojky a myriáda beauty produktů může mít stejnou podstatu či složení jako obdobný produkt pro pány, jeho ženská (a často růžová) verze je ale obvykle dražší až o nižší desítky procent. Burger King na to upozornil ve svém dalším sociálním experimentu, kdy tuto nespravedlnost vyzkoušel na svých zákaznících.

U produktu Chicken Fries — tedy obdoby kuřecích nugetů ve tvaru hranolek — vytvořil dvě verze: klasické Chicken Fries za 1 dolar a 69 centů a Chick Fries za 3 dolary a 9 centů (chick je také hovorové označení pro dívku, pozn. red). Na reakce zákazníků se podívejte ve videu níže.

V minutovém videu z dílny agentury David Miami je patrná nelibost žen. Nic nepomáhá, že má kuře na růžové krabičce roztomilé řasy a mašli. Takováto diskriminace pohoršuje, jedna žena si dokonce nechá hranolky vysypat na tác samostatně. Když se ale zeptá obsluhující: Když jdete do drogerie a zaplatíte za svá holítka o 2 dolary více, tak něco řeknete?" odpovědí je jen rezignované: Ne."


A právě to byla pointa celého cvičení. Mnoho značek se veze na vlně feminismu třeba tím, že zařadí do svých spotů modelku s chlupatým podpažím a plácají se pak po zádech, jak podporují diverzitu. Burger King cítí, že svým marketingem může něco změnit. Mimochodem zároveň si u toho i udělá skvělé promo akce, kdy Chicken Fries stojí 1 dolar a 69 centů, na vybraných pobočkách dokonce i ty v růžové krabici.

Kam dál? 

Burger King je vyhlášen kampaněmi, které si servítky neberou. Přečtěte si článek, v kterém rozebíráme jeho strategii i nejúspěšnější kampaně: od šprýmů na účet McDonald's přes sociální experimenty na pobočkách až po využití fotografií jejich restaurací, co chytly plamenem od grilu, na printových reklamách.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.