PIAF 2018 zveřejnil přehled letošních shortlistů. Zde jsou naši favorité

21. 5. 2018 | Petr Michl, Milada Zemanová
Do letošního ročníku PIAF se zapojilo celkem 61 prací, z 15 zemí, přičemž nejvíce prací mají v soutěži Češi a Slováci. Podívejte se na kampaně, kterým věříme nejvíc.



Prague International Advertising Festival se tento rok koná již podeváté. Nyní je k dispozici i přehled prací, ze kterých příští týden, ve dnech 28. a 29. května, vybere odborná porota vítěze. Nicméně vyhlášení výsledků soutěže a samotná přehlídka vítězných prací se odehraje až na závěr konference Communication Summit, tedy 30. května ve Slovanském domě v Praze.

Tento rok mají Češi nominováno 16 prací a Slováci celkem 15. Marek Hlavica, ředitel PIAF, k tomuto uvedl:

„Po loňské slabší účasti domácích agentur se situace výrazně zlepšila a česká kreativní reprezentace má nejvyšší počet shortlistů. Je tomu tak historicky poprvé.“

Shortlist všech prací naleznete zde. Níže se můžete podívat na náš přehled zajímavých prací napříč kategoriemi.

CREATIVE USE OF TRADITIONAL ADVERTISING FORMATS

Češi, děkujeme / Člověk v tísni / Bistro / Česká republika

Komunikační koncept Člověka v tísni se snažil přimět lidi zamyslet nad mírou své tolerance netradiční cestou při využití tradičních reklamních formátů,  konkrétně sérii bílých billboardů bez brandingu s nápisem v arabštině, ukrajinštině a barmštině znamenajícím v překladu právě „Češi, děkujem!“-

Přiblížení toho, že děkovné vzkazy psali ručně lidé ze zemí, kde působí společnost Člověk v tísni (jednalo o vzkaz od holčičky Amal ze Sýrie, učitele Mohamada z Afghánistánu, pana Rudolfa z východní Ukrajiny a dobrovolníka Thet Mawa z Barmy), došlo mnoho lidem až poté, co se vytvořil kolem kampaně buzz. V případě arabského nápisu se dá dokonce mluvit o naštvání mnoha lidí, co billboard viděli.

CREATING THE MEDIA

The Mow-Na Lisa / Svahové sekačky SPIDER / Mustard, Cream Prague / Česká republika

Hned v několika kategoriích bude favoritkou na přední umístění kampaň Mow-na Lisa pro výrobce sekaček Spider. Využila princip vyvolání mediálního buzzu a přihlášení se značky k projektu až později. V tomto případě až poté, co se k v trávě vysekané podobizně na stránic části obce Dolní Kalná na Trutnovsku objevila v trávě vysekaná podobizna Mony Lisy a začali se k ní sjíždět turisiti a novináři. 


CREATIVE BRANDING

There is No Beauty at the End of Evolution - The Swan / Ekotopfilm/Envirofilm / Effectivity, s.r.o. / Slovensko


Kampaň spojená se slovenskou akcí Ekotopfilm, ukázala, že ani propagace festivalu environmentálně laděných filmů nemusí být rozhodně ničím, co by v kvalitě provedení zaostávalo za svými komerčními konkurenty. Jako své hlavní hrdiny zvolil živočichy z budoucnosti, kteří přežili nepříznivý vývoj životního prostředí.

V dílně agentury Effectivity POWERED BY PUBLICIS pod vedením creative directora Petera Rajčáka a společnosti Allien Studio zodpovědné za 3D animaci vznikly spoty zachycující postapokolyptické prostředí, kterému se flora a fauna buď přizpůsobila, nebo zahynula. Mezi přeživší patří mimo jiné  olejnatka labutí, která pojídá plast a nevadí jí ani olejové skvrny na vodě.


Tato kampaň se uchází o nejvyšší příčky v několika kategoriích, včetně královské discpilíny STORYTELLING. V ní ovšem vidíme jiného favorita. 

STORYTELLING

#1917LIVE: What if Twitter existed 100 years ago? / RT / RT / Rusko

Řadu technologií dnes považujeme už za samozřejmost, ale napadlo vás někdy, jak by svět vypadal, kdyby některé existovaly dříve? A co například takový Twitter?

Mezinárodní médium Russia Today pomocí tweetů vypráví příběh ruské revoluce roku 1917. V rámci projektu #1917LIVE byly vytvořeny desítky Twitter účtů se jmény všech klíčových historických osobností tehdejší doby, jako jsou Lenin, Stalin, Kerenský, car Mikuláš II. a jeho rodina, imperiální generálové, vojáci, policisté, dočasní vládní představitelé, poslanci, zahraniční velvyslanci a samozřejmě, obyčejní lidé, kteří prošli převratnými událostmi roku 1917.

Hashtag #1917LIVE získal na 75 milionů impresí a s ním spojená videa více než 1,5 milionu zhlédnutí. Tato kampaň je již ověnčená mnoha tituly, například na Shorty Awards jich získal celých 7, včetně Industry Award for Best Use of Storytelling a Social Good Award for Best in Education. Věříme tak tomu, že ji čeká prvenství právě za vyprávění příběhů i v Praze.

MEDIA ENGAGEMENT

Moje dítě / Magna / Istropolitana Ogilvy / Slovenská republika

Kampaň My Child (Moje dítě) je virtuální výstavou, která se objevila na Facebooku 20. června 2017 coby součást Dne uprchlíků. Do kampaně, která vznikla na podporu humanitární organizace MAGNA, se zapojilo celkem 80 známých celebrit. Ty se připojily k slovenskému prezidentovi, Andreji Kiskovi, ve zmíněné výstavě. Autory výstavy jsou John Vink a Martin Bandžák, kteří chtěli v rámci fotoreportáže ukázat život syrských uprchlíků v Libanonu.

MAGNA - Moje dieťa

Toto sa stane, keď premeníte steny v galériách za steny na Facebooku. Pri príležitosti Svetového dňa utečencov sme pomohli humanitárnej organizácii MAGNA, pre ktorú sme vymysleli kampaň Moje dieťa.

Zveřejnil(a) Istropolitana Ogilvy dne 7. listopad 2017

Cílem celého projektu bylo ve spolupráci se slovenskou humanitární organizací MAGNA zajistit lékařskou pomoc, potraviny a další potřebné věci dětem, které žijí v utečeneckých táborech. Jak uvádí samotná kampaň:

„Každé dítě ve válce je i moje dítě. Neboť jeho osud mě zajímá. Toto jsou portréty syrských dětí, které roky žijí v provizorních táborech v okolních zemích a čekají na mír."

CREATIVE USE OF TECHNOLOGIES

Škoda heritage VR / ŠKODA AUTO / BRAINZ VR / Česká republika

Virtuálního prostředí nabízí široké možnosti využití a přesně toho využila společnost Škoda Auto ve spolupráci s kreativní agenturou Brainz VR. V rámci projektu Škoda Heritage VR představily návštěvníkům automobilových veletrhů historii značky Škoda Auto a to právě za pomoci autentického zážitku ve VR.

Jednotliví návštěvníci měli příležitost navštívit Prahu v roce 1930 a navíc řídit historické auto. Zakladatelé automobilky značky Škoda, pánové Laurin a Klement, se ujali této prohlídky, ukázali nejzajímavější památky Starého Města a lidé také měli možnost se posadit za volant auta Škoda Laurin & Klement 110 a vydat se na Pražský hrad, sídlo českých králů a prezidentů.

BRILLIANT EXECUTION

The Test / Region Kronoberg / Länge Leve kommunikation / Švédsko

Existují témata, o kterých se mluví jen těžko, mezi ně se například řadí pohlavní nemoci. Upozornit na jejich rizikovost a pobídnout lidi k ochraně bývá velmi choulostivé. Nicméně agentura Länge Leve Kommunikation připravila pro švédský region Kronoberg velmi decentní a přeci úspěšnou kampaň.

Kampaň měla za cíl informovat mladé občany v oblasti Kronoberg o pohlavních nemocech a dále, že si mohou objednat auto-test online.

Pro více informací o soutěži PIAF a jejím průběhu navštivte oficiální web.

Tip redakce:

Prague International Advertising Festival v letošním roce doplní Communication Summit. Jeho nabitý program přináší:

  • 6 hodin strategie, inspirace a informací
  • 8 hodin výměny zkušeností a diskusí
  • 2 hodiny společenského programu
  • 6 hodin networkingu.

Na konferenci vystoupí čtyři desítky domácích i zahraničních řečníků, reprezentujících klienty i agentury. V redakci se těšíme obzvláště na vystoupení Bjorna Stahla, reklamního veterána ověnčeného světovými oborovými cenami, mimo jiné za kampaň na propagaci Švédska, Swedish Number, která zřizovala linku, která přepojila zájemcům o tuto severskou zemi hovor ze zahraničí na náhodně vybraného Švéda. Communication Summit 2018 vám nabídne inspiraci v hlavním programu společném pro všechny účastníky a ve 4 paralelních programových blocích, zaměřených na horká témata efektivní komunikace. Součástí konference bude večer „Best of PIAF“ - přehlídka vítězných prací mezinárodní soutěže PIAF Awards spojená s vyhlášením vítězů, a navazující Dinner Party.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.