Outdoorová značka vytvořila tištěnou reklamu viditelnou pouze venku

27. 9. 2017 | Petr Michl
V interiérech si tento manifest důvodů, proč vyjít ven, nepřečtete. Společnost L.L.Bean ho vytiskla s fotochromatickým inkoustem, který je viditelný jen pod paprsky slunce.

L.L.Bean je společnost prodávající outdoorové oblečení a vybavení více než sto let. Ve své nové tištěné reklamě ale přesto přišla s přístupem, který je pro ní nový. Nápis na ní je vidět až v okamžiku, kdy vyjdete ven.

Je tomu tak díky využití takzvaného fotochromatického inkoustu, jenž je bezbarvý vevnitř a získává na viditelnosti až díky působení UV záření. A to je nejdostupnější pod přímým svitem slunečního světla. Vyzkoušet si to na konci minulého týdne mohli předplatitelé deníku The New York Times. 

Za tímto nápadem stojí agentura VIA, která při této příležitosti spolupracovala se specialistou, společností CTI Inks. „Ve VIA jsme na to chtěli jít způsobem, který bude dávat smysl a povzbudí lidi k tomu, aby vyšli ven. Jak dostanete lidi ven? Napíšete manifest neviditelným inkoustem, který je viditelný pouze pod slunečním světlem. Pro to, abychom ve VIA přišli s moderní zápletkou pro tradiční médium, byl potřeba soulad skvělé strategie, kreativního řešení a skvělé technologie,“ uvedl executive creative director agentury VIA Teddy Stoecklein, který je sám autorem manifestu.

Jeho v interiérech viditelná část je název společnosti a text: „Just bring this outside“ („Prostě to vezmi ven“). Na dolním vnitřním okraji zeleného rámování je pak zdaleka největší velikostí písma vyvedený nápis: „Be an Outsider“ („Buď Outsiderem“). Mnohem menší velikostí písma přímo v zeleném rámu je pak napsáno ujištění No, seriously. Take this outside” („Ne, vážně, vezmi to ven“).

Ti, co tyto rady poslechnou, se dočkají kouzelné přeměny zachycené následujícími fotografiemi:




Manifest v překladu vypadá takto:

Vítejte venku.
Kde nejsou
žádní cizinci.
Jen přátelé, které jste dosud nepotkali.
Kde dny mají jména
Jako pláž, sníh nebo „bluebird“.
A kde vůně táborového ohně
Znamená, že jste na správném místě.
Nepotřebuješ zde pas. 
Ani pozvání, aby sis tady mohl hrát. 
Prostě jen vyjdi ze svých dveří
a jsi tam. 
Můžeš zapomenout svůj věk, své obavy a dokonce i své plavky. 
Jen nezapomeň přijít se svými přáteli. 
Nezáleží na tom, odkud přicházíš. 
Jen na tom, že přicházíš často. 
Připoj se, ať jsi kdekoliv. 
V našem nitru jsme všichni outsideři. 
Když jsme venku, jsme tam naplno. 
Buď outsiderem.

Nedokážeme si vzpomenout na žádnou lepší tištěnou reklamu pro společnost prodávající outdoorové vybavení. Toto zkrátka sedí jak šiška na jedli. Dle L.L.Bean navíc tato reklama vyzařuje sentiment, který se snaží šířit již od svého založení před 105 lety.


Zdroje: Adweek, L.L.Bean


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: