Odhad AKA: do marketingové komunikace se letos v ČR investuje 113,5 miliard korun

1. 6. 2018 | Petr Michl
Marketingu se daří a i letos porostou investice do mediálních i nemediálních forem komunikace. Nejvíce stoupnou náklady na pořádání eventů (reklamních a komunikačních akcí) a věrnostních programů.

Podruhé Asociace komunikačních agentur (AKA) zkoumala výdaje do marketingové komunikace, včetně jejich dělení na  mediální a nemediální formy. Odhady marketingových manažerů, které podle metodiky Evropské asociace komunikačních agentur (EACA) zjišťoval Niesen Admosphere, potvrzují stabilní růst investic třetím rokem.

Do nemediálních forem reklamy, kam patří například investice do on-line nástrojů, reklamy v mobilních telefonech, pořádání akcí, produkční náklady na výrobu televizních a rozhlasových spotů a inzerátů, spotřebitelské soutěže, věrnostní programy, sponzoring a další disciplíny, letos půjde 55,8 miliard korun. To je o 5,3 % více než loni. Největší růst zaznamenají náklady na pořádání eventů (reklamních a komunikačních akcí) a věrnostní programy.


Zdroj: Nielsen Admosphere

„Investice do věrnostních programů nepochybně souvisejí s jejich obnovou podle nových pravidel pro ochranu osobních dat,“ připomíná David Čermák, předseda sekce aktivačních agentur AKA. Při představení výzkumu na konferenci Communication Summit padlo, že nárůst nemediálních investic je odrazem ekonomické konjunktury. Marketingu se vede dobře a zkouší se v něm i další kanály.

Přibližná rovnováha výdajů do mediální reklamy a různých forem nemediální reklamy zůstává zachována. Do mediálních forem komunikace má pak jít 57,7 miliard korun.

Celkově tedy investice do reklamy a nákupu mediálního prostoru budou činit 113,5 miliard korun. To řadí komunikaci a reklamu mezi významná průmyslová odvětví povzbuzující ekonomický růst. Podle studie Deloitte z roku 2016 každé Euro investované do komunikace generuje 7 Eur HDP Evropské unie.


Zdroj: Nielsen Admosphere

Pozitivní náladu na trhu potvrzuje i stoupající spokojenost marketingových manažerů jak s výší investic do komunikace, tak s jejich rozdělením. Jen necelá pětina marketérů by výši nebo rozdělení investic měnila.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.