Noviny Chicago Sun-Times ponechaly svou obálku prázdnou. Zjistěte proč

25. 4. 2018 | Petr Michl
Dá se to nazvat posledním voláním ze zoufalosti i chytrým marketingovým trikem. Každopádně to chtělo odvahu.

Tradiční lokální noviny Chicagon Sun-Times vyšly v pondělí 23. dubna s poněkud chudou obálkou. Byl na ní z dálky vidět jen název listu a nic víc.

Žádná zpráva nebyla natolik zásadní, aby byla první strany hodna? Byly propuštěni všichni fotografové, a tak nebyl k dispozici dostatečně kvalitní snímek, co by cover prodal? Ne, tím to nebylo. Dokonce ani tím, že poté, co Donald Trump zavedl cla na kanadský tisk, se mnohým novinám na severu USA zvedly náklady na výroby jejich fyzické podoby až o třetinu. Důvody nicméně souvisí s ekonomikou listu pokrývající události v aglomeraci města Chicago, která má téměř 10 milionů obyvatel.

Chicagon Sun-Times chtěly ukázat, jak by to vypadalo, kdyby už nevycházely. Po otevření novin mohli čtenáři vidět tento vzkaz:

Co je v sázce

Představte si naše město bez našich titulků.

Bez našich novinářů říkajících vám vaši část příběhu.

Bez našich autorů pokrývajících sport.

Bez našich reportérů / hlídacích psů sledujících kroky vlády.

Bez našich sloupkařů a editorů, co jsou druhým hlasem.

Představte si to. A pak nám pomožte zajistit, aby se to nestalo.

 

Čtenáři mohou pomoci prakticky tím, že si předplatí online vydání Chicago Sun-Times za 7 dolarů  a 49 centů měsíčně. List vyjmenovává důvody, proč takovou finanční injekci potřebuje. Předkládá argumenty, proč se detailní novinařina nedá dělat z online reklamy. Rozhodně ne v době, kdy 73 % příjmů z veškeré digitální reklamy jde do kapes dvou hráčů, Facebooku a Googlu.

Pokud byste potřebovali vhled do této problematiky z jiného zdroje, doporučujeme pojednání o zhoršující se situaci žurnalistiky, zejména u regionálních titulů dělajících poctivou novinařinu, od Johna Olivera, který dokáže do značné míry tragickou situaci promíchat i s humorem.

Chicago Sun-Times prozrazují, že jeho vedení už uvažovalo o konci, respektive prodání média. Toto je jedno z posledních velkých gest, které by mělo napomoci takový osud zvrátit. Doufejme, že bude stát co největšímu počtu budoucích předplatitelů za zhruba čtvrťák denně.

Kam dál? 



Někdy je podstata reklamy v novinách zřejmá a někdy musíte své oči na dotyčnou stránku více zaměřit. Přesně to je případ reklamy založené na 3D modelu kuchyně skrytém na stránce věnované řádkové inzerci.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: