Nové logo Slacku vzbuzuje posměch. Lidé v něm vidí svastiku

18. 1. 2019 | Kateřina Němečková
Pohlavní orgány, nacistické symboly nebo taky kachničky… To vše vidí lidé v novém logu společnosti Slack. Co v něm naleznete vy?

Platforma pro týmovou spolupráci Slack představila nové logo. Slavností fanfáru na Twitteru následovala nevole uživatelů. Některým se logo prostě nelíbí, jiní argumentují tím, že ke kýženému zjednodušení nedošlo, ostatní se nezdráhají své „vidiny“ nakreslit a sdílet. Zkušení grafici práci agentury Pentagram Design odsuzují. Takto fatální chybu by si prý neměl dovolit ani úplný začátečník. Někteří totiž v logu vidí svastiku – symbol se silně negativní konotací.


Co vidíte?

Jak dlouho musíte na logo koukat, abyste viděli kapky (vody)? A co kachničky? A co kachničky, které si užívají trochu nemravné zábavy?

A jak dlouho musíte koukat, abyste viděli pánské přirození? A co teprve svastiku? Tato „představa“ se dokonce tak „zalíbila,“ že se logu už začalo přezdívat „penis swastika (překlad netřeba, pozn. red.).

Ano, uživatelé pustili uzdu fantazii. Jsou tady i tací, kteří vidí logo Google Photos nebo Microsoftu. Slack chtěl přitom jen zjednodušit logo staré, které prý kombinovalo příliš mnoho barev a dalo se tedy snadno pokazit. Na vysvětlenou ve svém blogu firma dodala:

„Naše první logo bylo vytvořeno ještě předtím, než jsme firmu otevřeli. Bylo charakteristické a hravé, … Bylo nesmírně jednoduché ho pokazit. Jedenáct různých barev – když jste jej dali na barevné pozadí nebo pod špatným úhlem, vypadalo příšerně. A to nás bolelo.“

Ač jsou reakce na nové logo ještě bolestivější, social media tým Slacku se drží.

Už samotný proces tvorby mohl naznačit blížící se „neštěstí,“ nikdo si ale (zjevně) nevšiml.


Průzkum pro tvorbu loga „do křížku“. Převzato od agentury Pentagram.

Uživatelé Twitteru jsou však tvrdí, a školácké chyby neodpouští:

Rebranding je jednou z nejtěžších marketingových disciplín – podobně nebezpečný je i repositioning. Značka vždy riskuje, že ztratí své zákazníky – že dojde k dezinterpretaci, nebo že příliš radikální změna odradí věrné zákazníky. Někdy je ale rozruch kolem „nepovedené“ kampaně ku prospěchu věci. Přeci jen se komentáře šíří internetem, média píší své „kritické“ články a o značce se nakonec mluví ve velkém a zdarma. Mnohdy to chce jen ničeho se nebát a vydržet bezprostřední kritiku. Možná to tak berou i ve Slacku.  „Kachní hlavy“ v jejich novém logu totiž v jiných interpretacích symbolizují „synonymum odvahy“.

Kam dál?

Logo změnila i společnost Mastercard. Odstranila z něj název firmy a chce se zařadit mezi ikonické značky, které zákazníci poznají i bez textu. Za jeho novou podobou stojí také společnost Pentagram.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: