Nové funkce v Ads Manageru usnadní odhad výkonu reklam na Facebooku

11. 4. 2017 | Kateřina Tauchenová
Odhadnout výsledky kampaně na Facebooku je někdy trochu alchymie. Facebook proto přidává nové metriky, které marketérům pomohou předpovědět, čeho mohou s daným rozpočtem dosáhnout.

„A kolik prodejů budu mít z té reklamy, když do ní dám deset tisíc?“ Tato otázka je u klientů agentur zabývajících se výkonnostním online marketingem jedna z nejoblíbenějších. A account manažeři při ní obvykle padají do mdlob. Odhadování výsledků reklamy ještě před jejím spuštěním je totiž občas tak trochu jako tipování čísel ve Sportce. A metriky, které Facebook při plánování kampaní nabízel, příliš dobrým vodítkem nebyly. To se ale (doufejme) nyní změní. Facebook totiž včera oznámil vylepšení funkce odhadovaných denních výsledků reklamy (Estimated Daily Results), díky níž by například mělo být možné lehčeji sledovat vývoj změn výsledků kampaně při různých úrovních jejího rozpočtu.

Nové podoby odhadovaných denních výsledků si všimne každý, kdo se inzerci na této síti trochu více věnuje. Namísto stručného odhadu počtu oslovených uživatelů při stanovené výši rozpočtu totiž bude možné pomocí grafu zjistit i další – a mnohdy důležitější – metriky: konverze, počet zhlédnutí videa, optimální výše bidované částky a další.

Inzerenti budou moci vývoj těchto metrik v závislosti na výši rozpočtu kampaně sledovat ve dvou formátech – v podobě rozpočtové křivky a v tabulce v pravém sloupci reklamního editoru.

Pozor! Tyto pokročilé možnosti se ale nezobrazí při prvním nastavení kampaně nebo setu, ale až při editaci reklamního setu, který běží více než 5 dnů a dosáhl minimálního počtu 500 impresí.

Díky těmto dvěma nástrojům tak budou moci inzerenti (nebo na začátku zmínění account manažeři) mnohem lépe odhadnout, jakých reálných výsledků (třeba v podobě konverzí) mohou s daným rozpočtem skutečně dosáhnout.

Další novinka se pak týká funkce přehledů doručování reklam (Delivery Insights dashboard). Díky nově přidaným metrikám inzerenti snadno zhodnotí, jak dobře mají nastavená publika u svých jednotlivých reklam, jak moc se jim překrývají a jak tento překryv případně ovlivňuje cenu jejich reklamy. Stejně tak budou moci analyzovat frekvenci zobrazování jejich reklam a její vliv na jejich výkon i cenu. (Dle informací redakce je funkce Delivery Insights dostupná pouze vybraným firmám s velmi vysokým rozpočtem jejich kampaní – pozn.red.)

Nové funkce by měly být postupně zpřístupněny všem inzerentů zhruba do poloviny dubna. Pokud patříte mezi šťastlivce, kteří už vylepšení mohou využívat, dejte nám vědět.

Zdroje: Facebook, Marketing Land


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: