Neymarovu simulování se směje celý svět. KFC o něm měla reklamu s předstihem

4. 7. 2018 | Petr Michl
Byla reklama KFC z Jihoafrické republiky inspirací pro směšné simulování Neymara? Skoro to tak vypadá.

Brazílie v osmifinále proti Mexiku vyhrála přesvědčivě 2:0 a lví podíl na tom měla i největší hvězda týmu. Neymar byl u všeho důležitého, vstřelil gól a přihrával i na branku jistoty Roberta Firmina zpečeťující celkové skóre na 2:0. Oslavné ódy přesto přehlušila kritika za jeho herecký výkon při simulování po kontaktu s Miguelem Lavunem. Ostatně posuďte oprávněnost teatrálního převalování sami.



Fotbaloví experti měli jasno. „Neymar musí mít ten nejnižší práh bolesti na celém mistrovství světa,“ utrousil na Twitteru držitel Zlaté kopačky z roku 1986 Gary Lineker.

Trenér Martin O’Neill v televizi ITV ironicky poznamenal: „Nechtěl bych ho vidět potom, co dostane u doktora injekci.“ Bývalý kanonýr FC Newcastle Alan Shearer pak shrnul situaci za všechny, co považují simulování za mor fotbalu:

„Neymare, proboha, přestaň s tím. Máme toho po krk.“

Za královskou disciplínu se dnes považuje real time marketing. Odměnou za okamžitou reakci na aktuální události bývá velký organický dosah a pozornost publika. V tomto případě to ale vypadá, že Neymar se dokonce mohl i inspirovat. Necelé dva týdny před zmíněným zápasem totiž publikovalo tuto reklamu KFC z Jihoafrické republiky.

Spot vytvořený tamní pobočkou Ogilvy je postaven na anglické frázi make a meal out of it". Ta se používá například, když se fotbalový hráč po banálním faulu svalí na zem a simulováním se i z toho snaží vyvařit jídlo", tedy dosáhnout nějakého benefitu. V reklamě pak obrazným jídlem není přímý kop, dle tvůrců stojí za to odkutálet se po faulu do nejbližší pobočky a říct si tím o jídlo skutečné. 

Neymar se nekutálel až do nejbližšího fast foodu, ale mírnoo inspiraci dílem Ogilvy South Africa je těžké nepozorovat. Sudy válel také výstavní!

Trochu ke smůle značek ovšem dnes platí, že ještě více k zasmání jsou často i tzv. lidové virály, které přicházejí na internet takřka okamžitě po dotyčné události.  KFC Jihoafrická republika má tak štěstí, že mohlo tentokrát zareagovat okamžitě. Šlo svým způsobem nikoliv o marketing v reálném čase, ale dokonce o marketing věštecký.

Výběr virálů ze sociálních médií si můžete prohlédnout níže.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.