Nevycucněte život z našich oceánů, varují děsivé reklamy Greenpeace

3. 8. 2018 | Petr Michl
Printové reklamy od agentury Rethink Canada zarazily brčka želvě či rackovi přímo do chřtánu. Jejich claim nemá o nic menší intenzitu: „Don't suck the life from our oceans."

Brčka se stala symbolem znečištění naší planety plastem. Environmentální organizace Greenpeace proti němu bojuje již dlouho. Nyní se ovšem zdá, že přicházejí lepší časy. Minimálně tedy,  co se týká uvědomění si tohoto problému velkou částí globální populace. Aktuální série printů Greenpeace Canada další publicitě jenom pomůže.

Stojí za ní reklamní agentura Rethink, jež se zaměřila na předmět, který se stal symbolem plastového znečištění: brčko. To v reklamách dusí rybu, racka a želvu, lépe řečeno doslova z nich vysávají život. Tomu pak odpovídá i claim reklam:

„Don't suck the life from our oceans."


Výrazy v tvářích jednotlivých zvířat pak svědčí o tom, že stačí jedno poslední srknutí, a bude po nich. Lze namítat, že brčka nemohou za vše. Údajně tvoří jen 0,03 % z veškerého plastového odpadu. Tedy méně než promile. To si ovšem uvědomují i tvůrci reklam. Sarah Kingová zodpovědná v Greenpeace Canada za kampaně zaměřené na tuto problematiku uvedla pro Strategy Online:

„Malé i velké podniky musí znovu přehodnotit jejich celkové používání plastů. Brčka jsou skvělé pro nastartování konverzace, ale veškerý plast, co se rychle vyhazuje, jako víčka, kelímky, krabice a obaly, přispívá ke krizi znečištění plastem. Potřebujeme, aby společnosti přišly s inovacemi i mimo plast a přišly se skutečným snížením jejich masivních plastových otisků na naší modré planetě a jejích komunitách."

Brčka jsou zkrátka jenom symbolem, přesto však symbolem důležitým. Reprezentují totiž, že v malém může zahájit boj proti zanášení plastem každý z nás. Prostě tím, že se zdrží chování, které je samo o sobě zbytným. To poté může vést k uvědomění si něčeho podobného i u dalších činností. Tyto reklamy mu také napomáhají. Silné poselství dostává v tomto případě velmi silné vizuální doplnění.





Kam dál?



Na závažný problém nemusí upozornit jen neziskové organizace s globální působností někdy může kampaň hodnou ceny na nejuznávanějším reklamním festivalu vytvořit i internetové médium, jehož běžným úkolem je pouze pobavit chlapy. Přesně to se povedlo na Cannes Lions LADbible a její agentuře AMV BBDO s projektem Trash Isles, kterému náleží Grand Prix v kategorii Design.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.