Nejvyšší soud podpořil Trumpa, Airbnb ho vytrolilo novou reklamou

4. 7. 2018 | Kristýna Vozková
Airbnb vyjádřilo svůj nesouhlas s kontroverzním dekretem prezidenta Trumpa, který znemožňuje vstup obyvatel Iránu, Lybie, Sýrie, Severní Koreje, Venezuely, Somálska a Jemenu do USA. Nová reklama nabádá k cestování a objevování, namísto stavění zdí.

Nejvyšší soud v USA v úterý 26. 6. podpořil dekret Donalda Trumpa, který má být jeho velkým vítězstvím v boji proti nelegálnímu přistěhovalectví a zakazuje občanům několika zemí vstup na území Spojených států. Kontroverzní dekret se setkal s celou řadou odmítavých postojů a čelí nařčení z porušování ústavy a diskriminace národů i náboženství. Svůj nesouhlas s ním vyjádřily společnosti jako Google, Microsoft, Lyft nebo Slack. Webová služba Airbnb svou kritiku Trumpovy zahraniční politiky vměstnala do 30 vteřinového spotu, který v sobě nese poselství o tom, že bez cestování by sice nebyla imigrace, ale ani objevování a vůbec celé Spojené státy.

Spoluzakladatelé Airbnb Brian Chesky, Joe Gebbia and Nathan Blecharczy se ke schválení dekretu vyjádřili následovně:

„Jsme hluboce zklamáni rozhodnutím Nejvyššího soudu podpořit dekret schvalující zákaz cestování. Politiku, která je v rozporu s naším posláním a našimi hodnotami. Omezení cestování na základě národnosti nebo náboženství není správné. Věříme, že cestování je důležitou zkušeností a budeme i nadále otevírat dveře a budovat mosty mezi kulturami po celém světě."

Není to poprvé, kdy služba zprostředkující ubytování po celém světě vyjádřila otevřeně svůj nesouhlas s názory současného amerického prezidenta. V lednu zareagovala na jeho označení určitých zemí termínem „sh*thole countries” (v překladu „pr...elí světa", pozn. red)  reklamou vyzývající k navštívení těchto destinací a k objevování jejich přírodních krás. Celý spot končil sloganem „Let’s open doors, not build walls” („Pojďme otevřít dveře, nebudujeme zdi").

 

Nezůstalo však jen u reklam. Airbnb začalo spolupracovat s Mezinárodním projektem na pomoc uprchlíkům (International Refugee Assistance Project), který se snaží pomoci těm, kterých se zákaz týká a do konce září plánuje získat pro své aktivity 150 tisíc dolarů.

Zdroje: thedrum.com,  fastcompany.com


Tip redakce:

Není to poprvé, co se Airbnb staví za nějaký politický názor. Nemusí dokonce ani nijak souviset s turismem. Během loňského Super Bowlu služba zaujala krátkou, ale výraznou reklamou s názvem #weaccept, zdůrazňující důležitost přijetí vlastní rozmanitosti.

 

Tu podporuje i další kampaň Acceptance Ring zaměřená na podporu rovnosti manželství v Austrálii.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.