Ne sebevraždám: Vzkazy s dvojím významem

25. 6. 2013 | Petr Michl
Některé reklamy se vám dostanou pod kůži. Platí to i pro sérii printů, která připomíná, že schopnost „čtení mezi řádky" může být někdy rozdílem mezi životem a smrtí.

Některé reklamy se vám dostanou pod kůži. Platí to i pro printy pro organizaci zaměřenou na prevenci proti sebevraždám, Samaritans of Singapore. Tamní pobočka síťové agentury Publicis využila ambigramy - tedy texty, které mají jiný význam poté, co je obrátíte o 180 stupňů. V tomto případě se stává z "I'm fine" "Save me,", "I feel fantastic" lze přečíst „vzhůru nohama" jako „I'm falling apart" a „Life is great" se přemění v „I hate myself".

Kampaň dokáže zachytit projevy mnoha depresivních stavů, které lidé před svým okolím skrývají nebo o nich nechtějí mluvit. Za odseknutím: „Mám se fajn," může být skutečně skryté: „Zachraň mě." Ti, co zažili sebevraždu blízkého člověka, si také často vyčítají, že skryté volání o pomoc nerozpoznali nebo ho nebrali dostatečně vážně.

Zvolený přístup ke konceptu této tištěné reklamy je natolik chytrý a výstižný, že překračuje svůj formát i původní lokální zaměření. Připomíná totiž, že schopnost „čtení mezi řádky" může být někdy rozdílem mezi životem a smrtí.




Zdroj: www.adweek.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: