Na IT fakultách se objevily popelnice na diplomky

23. 10. 2017 | Petr Michl
Červená popelnice na diplomky přímo ve vysokoškolské učebně se zdá jako nástroj k drásání duše studentů. Je to ale naopak, snaží se je podnítit, aby udělali diplomovou práci, která bude mít svůj význam i za pár let a může jim pomoct v další kariéře.

Červené popelnice se v posledních dnech objevily na některých českých IT fakultách. Na první pohled se může zdát, že slouží k vyhození a vytřídění obhájených (a tedy již „nepotřebných“) diplomových prací.
Ve skutečnosti se však jedná o kampaň, za kterou stojí prestižní akademická soutěž IT SPY a jeden z největších zakázkových software housů v ČR, společnost Profinit. Kampaň má studenty podnítit, aby diplomové nápady nezahazovali předčasně a snažili se z nich dostat maximum.

České a slovenské IT univerzity jsou považovány za jeden z pilířů tuzemského ekonomického rozvoje a garanta naší globální konkurenceschopnosti. Ročně na nich vznikne skoro 2000 diplomových prací. Ne všechny se však dočkají zasloužené pozornosti, často kvůli přílišné „skromnosti“ českých studentů. To se však snaží soutěž IT SPY změnit.

Dlouhodobě se snažíme studenty podporovat v dalším, nejen technickém, ale i obchodním rozvoji jejich zajímavých diplomových projektů. Většina českých IT diplomových projektů je velmi kvalitní a zaslouží si další pozornost. Ty nejlepší pak mají potenciál inspirovat širokou odbornou i laickou veřejnost,“ zmiňuje Tomáš Krátký ze společnosti Profinit, která je spoluorganizátorem soutěže IT SPY.

Kampaní jsme chtěli zapůsobit na emoce studentů. Vyburcovat je k zamyšlení, jakou prázdnotu pocítí ve chvíli, kdy celoroční práci na diplomce během několika vteřin pohřbí jejím zahozením do koše,“ zakončuje s mírnou nadsázkou Krátký. Nápis na boku popelnic vypadá takto. 

Jeden z červených kontejnerů se objevil také na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Ta se pravidelně umisťuje na předních příčkách soutěže -  pochází odtud například absolutní vítěz roku 2014 Jakub Sochor, držitel druhého místa roku 2015 Adam Babinec nebo loňský vítěz ceny za komunikaci Jan Bednařík. Podle docenta Jaroslava Zendulky z této fakulty je důležité zvolit především takové téma diplomové práce, kterému se student bude chtít věnovat několik následujících let. Právě volba tématu v těchto dnech čeká další dvě tisícovky studentů.

Vždy se snažíme studenty vést k tomu, aby nepodcenili volbu tématu a dokázali o něm přemýšlet již nad rámec diplomového projektu. I díky tomu velká většina studentů v navazujícím doktorském studiu může ze svých diplomových projektů čerpat a dále je rozvíjet. Právě takovým přístupem vznikají kvalitní a životaschopné projekty a rodí se nové osobnosti české IT scény,“ vysvětluje docent Zendulka.

O tom, které projekty to budou letos, se dozvíme již za dva měsíce. V prosinci totiž budou akademici vybírat mezi všemi českými a slovenskými IT diplomovými pracemi desítku nejlepších v rámci prestižní soutěže IT SPY. Nejlepší projekty, které mají šanci zaujmout i ve světovém měřítku, pak budou představeny na slavnostním ceremoniálu.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: