Mileniálové a teenageři mění své zvyky v konzumaci médií

4. 7. 2017 | Milada Zemanová
U generace Z začíná převažovat čas strávený u videoobsahu a na sociálních sítích, ale neznamená to nezbytně, že by krátila čas trávený u jiných médií.

Z nedávných studií vyplynulo, že mladší internetoví uživatelé, konkrétně ve věku 13 – 17 let, se začínají odklánět od textového obsahu a od televize a dávají větší prostor videu a sociálním sítím.

Uvedený průzkum vedla agentura Leflein Associates, která vyzpovídala 1 173 amerických uživatelů internetu ve věku 13 až 34 let. Mladší (13 - 17 let) i starší skupina (věk 18 – 34) shodně tvrdily, že tráví více času sledováním TV filmů a pořadů přes digitální služby v porovnání s loňským rokem. Tento postoj zastává celkem 55 % teenagerů a 50 % mileniálů a je zde tak patrný trend posunu od klasické TV.

V mladší skupině celkem 40 % uvedlo, že sleduje televize ve stejné míře stejně jako v loňském roce, zatímco 35 % uvedlo, že ji sleduje méně a 25 % uvedlo, že ji sleduje více. Zástupci starší skupiny většinou uváděli, že sledují TV častěji.



Ze studie také vyplynulo, že mladší uživatelé internetu se odvrací od blogů a zpravodajských webů. Konkrétně 22 % dotazovaných uvedlo, že tráví méně času na blozích než v předchozím roce a 11 % uvedlo, že tráví méně času na zpravodajských webech a aplikacích.

Podle výzkumné agentury Nielsen data v posledním čtvrtletí roku 2016, se američtí teenageři ve věku 12 až 17 let dívali na televizi celkem 13 hodin a 54 minut týdně. Kompletní výsledky výzkumu si můžete prohlédnout níže.


Zdroje: Emarketer, Nielsen

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: