Martinus.cz spustil počtvrté Knižní šifru

9. 11. 2018 | Petr Michl
Když něco funguje, proč to měnit. Martinus.cz přichází opět s Knižní šifrou a letos chce překonat i skvělé výsledky z loňska. S 50 tisíci účastníky a milionem impresí soutěže to ale nebude snadné.

Lidé si chtějí v nejnáročnějších měsících v roce odpočinout a pohrát, ale také se trochu vzdělat. Na to sází Knižní šifra, kterou jedno z největších českých internetových knihkupectví, Martinus.cz, spouští 29. října již počtvrté. Jenom minulý rok Knižní šifra oslovila přes 50 tis. lidí, kteří obchodu vygenerovali přes 1 milión návštěv za dané období, přičemž na webu obchodu strávili průměrně téměř 15 minut.

Šéf Martinus.cz Dušan Murčo k již tradiční kampani říká:

Spotřebitelé jsou poslední tři měsíce roku pod největším tlakem, takže jejich citlivost na tradiční marketingové kampaně je snížena. Navíc, lidem to prostě nedá, a hledají a hledají, protože je Knižní šifra prostě baví. Knižní šifra je proto pro Martinus.cz klíčovou podzimní kampaní, protože vedle zvýšení prodejů přináší i důležitý krok ve vnímání naší značky našimi potenciálními i stávajícími zákazníky.“ 

Ilustrace už čtyři roky vytváří ten samý člověk, Martin Bajaník. Jeho rukopis se nezměnil, ale výběr knih je dle našeho názoru o něco obtížnější: přeci jenom mnoho zavedených literárních hitů už bylo ztvárněno v loňských ročních.

Princip Knižní šifry je jednoduchý: od 29. října do 7. prosince se každý den odkrývá na martinus.cz/kniznisifra část velkého ilustrovaného obrazu a soutěžící mají uhádnout, co její části symbolizují za knihy. Díky vyluštěným knihám a bonusům může vyhrát účastník soutěže až 128 knih. Pokud do 7. 12. soutěžící nakoupí na Martinus.cz a bude vylosován, jeho výhra bude zdvojnásobena. 

Tato mechanika přispívá k tomu, že se lidé na stránku vrací každý den a pochopitelně se tím také zvyšuje pravděpodobnost, že koupí i nějakou knihu. Martinus.cz zároveň přiznává i to, že Knižní šifra generuje spoustu nových e-mailových kontaktů, které, pokud lidé dají svolení, později používá ke komunikaci se zákazníky.

Martinus.cz minulý rok podpořil soutěž i vytvořením FB skupiny, v ten samý den ale vznikla i neoficiální skupina, kterou si založili sami fandové Knižní šifry. „Je vidět, že Knižní šifra si už žije vlastním životem, a hra vytvořila velkou skupinku ambasadorů, kteří aktivně propagují hru,“ uzavírá Dušan Murčo.

Tip redakce

Máme pro čtenáře Marketing Journalu exkluzivní materiál. Rozklikem obrázku níže se dostanete na kompletní Knižní šifru z loňského ročníku, kterou jsme si od Martinusu vyžádali. Můžete si tak vyzkoušet své schopnosti a zkusit si, kolik literárních děl v kompletní ilustraci najdete.


Až si budete chtít zkontrolovat váš postřeh, klikněte sem.

Štítky dokumentu: Budování značky E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.