Lidé s Downovým syndromem se chtějí zapsat na seznam ohrožených druhů. Vytvořili proto petici

7. 11. 2018 | Milada Zemanová
Počet lidí s Downovým syndromem stále klesá, rozhodli se proto získat finanční zdroje a podporu pro druhy, kterým hrozí vyhynutí. Chtějí toho dosáhnout originálním videem s výzvou k podepsání petice.

Lev, lední medvěd či nosorožec. To je jen malý výčet zvířecích kostýmů, které na sebe vzali lidé trpící Downovým syndromem. Chtějí tak upozornit, že, stejně jako tato zvířata, i oni splňují kritéria pro ohrožené druhy. Mezi ně patří snížení populace, její celková velikost a pravděpodobnost vyhynutí. Aby šířili povědomí o této nemoci a dostalo se jim podpory, chtějí dosáhnout něčeho, co zatím žádní lidé neudělali. Zapsat se na Červený seznam ohrožených druhů.

Jejich výzvu k podepsání petice můžete zhlédnout níže.

Za kampaní stojí nezisková organizace Canadian Down Syndrome Society (CDSS) ve spolupráci s agenturou FCB. Společně již několik let bojují za podporu a práva lidí s tímto onemocněním v Kanadě. A proč tedy chtějí lidi s Downovým syndromem zapsat mezi ohrožené druhy? Především z následujících důvodů:

  • Počet narození napříč Asií a Evropou je o 50 % nižší, než se předpokládá

  • Přes 60 % lidí s Downovým syndromem stojí mimo pracovní trh

  • 25 % těch, kteří trpí intelektuálním postižením, žije v chudobě

  • Americké organizace na ochranu zvířat mají o 90 % více finančních zdrojů než ty, které podporují lidi s Downovým syndromem

Pokud chcete podpořit tento projekt, můžete podepsat petici na webu https://www.endangeredsyndrome.com/.

Laura LaChanceová, předsedkyně CDSS, ke kampani uvedla:

Lidé s Downovým syndromem čelí mnohem více problémům než většina z nás a potřebují více podpory, než kolik jí dostávají. Ať už se jedná o podfinancované podpůrné programy pro vzdělávání, vyšší míru nezaměstnanosti, delší čekání na vhodné bydlení, nebo dokonce jen negativní veřejné vnímání a stigma, kterým čelí lidé s Downovým syndromem. Ty totiž neklesají, ale zvyšují se."

Petice má být předložena 21. března 2019 OSN a vzhledem k tomu, že doposud nebyla žádná skupina lidí na Červený seznam ohrožených druhů, naděje na její úspěch je minimálně diskutabilní. Nicméně, i kdyby petice neuspěla, Canadian Down Syndrome Society doufá, že tímto tahem zvýší povědomí o zmíněném onemocnění a získá nové podporovatele. A minimálně v tomto ohledu je kampaň velmi úspěšná.

Níže si můžete pustit další související videa, která se zaměřují již na konkrétní problémy. Mezi nimi například vzdělávání, pracovní trh či zmenšující se komunitu.

Zdroje: Adweek, Canadian Down Syndrome Society

Kam dál?

Organizace CDSS dlouhodobě připravuje úspěšné osvětové kampaně na podporu Downova syndromu. V loňském roce například vytvořila sérii videí, ve které lidé s Downovým syndromem odpovídají na 40 nejčastěji pokládaných otázek o tomto genetickém onemocnění. Tato kampaň získala celkem 519 milionů mediálních impresí a videa si zobrazilo zhruba 240 000 lidí.

Společnost CDSS zaznamenala 893% nárůst návštěvnosti u odkazů na videa a 101% zvýšení organické návštěvnosti webu. Pyšní se zlatým lvem z Cannes a získala také ocenění Webby People’s Voice Award v kategorii Best Use of Data Driven Media.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: