Kylie Jenner prozradila, že už nechodí na Snapchat. Hodnota společnosti poklesla o 1,3 miliardy dolarů

26. 2. 2018 | Petr Michl
Jakou sílu může mít influencer? Jeden jeho tweet může mít hodnotu 27 miliard korun. Přesně to je ekvivalent 6% poklesu ceny akcií společnosti Snap, který nastal poté co Kylie Jenner prozradila, že už na Snapchat nechodí.



Modelka Kylie Jenner je celebritou moderní doby. Její sláva není určena prestižností módních časopisů, kde se objeví její fotografie. Díky sociálním médiím oslovuje desítky milionů lidí, kteří sledují každý střípek z jejího života. Je spojená s klanem rodiny Kardashianů, a tak je jejím domácím hřištěm pochopitelně Instagram. Dlouho patřila i mezi vlivné hvězdy Snapchatu. Minulý čas v předchozí větě přitom není použit náhodou, právě její tweet potvrzující, že na Snapchat už nechodí, vyvolal strmý pád jeho akcií.

Ženská část rodin
 Kardashianů a Jennerů. Kylie je ta nejvíce vpravo. 

Kylie Jenner měla asi ve středu 21. února večer nostalgickou náladu. Na Twitter totiž napsala:

„Takže je tu ještě někdo další, kdo už taky neotvírá Snapchat? Nebo jen já.... ach jo, je to tak smutné.“


Toto povzdechnutí vyvolalo do 24 hodin pokles ceny za akcii společnosti Snap, která Snapchat vlastní, o 6 %. Vztaženo na hodnotu celé firmy to znamenalo její pokles o 1,3 miliardy dolarů. A nic s tím neudělal ani dodatečný tweet se zněním: „Pořád tě miluji, Snape. Má první lásko."


Pokles akcií Snapchatu se od čtvrtečního propadu zatím vzpamatovává poměrně pomalu. Zdroj: MarketWatch

Kylie Jenner byla pro Snapchat důležitou celebritou. Patřila dokonce mezi ty placené platformou za projekt „Ask Kylie". Jeho cílem přitom bylo to, co nyní Kylie Jenner pohřbila: vyvolání dojmu, že Snapchat je platforma, kde do svého soukromí nechají nahlédnout ty nejžhavější hvězdy dneška.  

Proč už Jenner a mnoho dalších lidí na Snapchat nechodí? V USA má Snapchat zejména mezi teen publikem stále nezanedbatelné postavení. Přiznejme si ale, že okopírování funkcí Snapchatu Instagramem a zavedení Instagram Stories ho velmi výrazně poškodilo.

Kylie Jenner má na Instagramu 104 milionů followerů, ne tak stálé publikum na Snapchatu je zhruba čtvrtinové. Je pro ní tak jednodušší soustředit se na pro ni nejsilnější platformu, která je navíc čitelnější a z komerčního hlediska příjemnější po stránce propagace i analytiky také pro značky, s nimiž Jenner spolupracuje. Mimochodem štěněčí filtr na následující fotce z Instagramu je pochopitelně také kopií filtru aplikace s duchem ve znaku.

Dalším důvodem může být i nedávná změna uživatelského rozhraní. Petici za návrat původní verze podepsalo už 1,2 milionů lidí. Mezi nespokojené přitom patřila i Kylie Jenner.

Nad Snapem se nestahují jen šedivá mračna

Některá média informovala o Jenner jako o katovi Snapchatu. Dle portálu Businnes Insider oznámila jeho smrt. Věci ovšem nejsou tak černobílé. Před několika týdny uvedl CEO Snapu, Evan Spiegel, že Snapchat vykázal ve 4. kvartále 2017 obrat 285 milionů dolarů, meziroční nárůst o velice slušných 72 %. Akcie Snapu následně vyletěly o 30 %.


Hospodářské výsledky Snapchatu za 4. kvartál 2017. Zdroj: Snap

Výše proklínaná změna uživatelského rozhraní aplikace má pro změnu do aplikace lákat o 5 % denních uživatelů denně.

Lze proto tuto kauzu odmávat jako mnoho povyku pro nic? Ne zcela. Ilustruje totiž nezanedbatelnou sílu influencerů.V módním ranku je obvyklé, že fotografie celebrity s šaty od konkrétní značky může způsobit nákupní šílenství. Pravidelně ho rozpoutává britská vévodkyně Kate pokaždé, když obleče něco z konfekce. Pohnout ale s cenou akcií jedním utweetnutím takovýmto způsobem  ovšem volá po poměrně tučném zápisu do marketingových učebnic.

Proti něčemu takovému na druhou stranu mluví především volatilita a iraciálnost akciových trhů, obzvláště ve vztahu k valuacím sociálních médií a aplikací, které nadřazují růst uživatelské báze byznysu. Virtuální výpad Kylie Jenner nebyl pro Snapchat polibkem smrti s okamžitou účinností. Nelze ovšem vyloučit, že šlo o náznak vážné infekce, jejíž fatální důsledky nepůjde ve výsledku odvrátit.

Zdroje: Business Insider 1Business Insider 2, Bloomberg, Snap

Kam dál? 



Ústup nedávno tak trendy aplikace sledujeme dlouhodobě. Loni v listopadu jsme varovali: Snapchatu se nedaří. Musí se změnit, aby mu nerozuměli jen teenageři. Dokládá to infografika ukazující, že influenceři využívají Snapchat o 33 % méně než před půl rokem.

Štítky dokumentu: Instagram Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: