Kontextové reklamy jsou na Facebooku nejúspěšnější

25. 6. 2013 | BeDa
Sponzorované příběhy na Facebooku mají lepší proklikovost, ale také patří mezi dražší způsoby získání pozornosti.

Facebook nabízí opravdu širokou řadu možností pro reklamu. I proto se největší sociální síť světa rozhodla zmenšit svoji nabídku z 27 reklamních produktů zhruba na polovinu. 

Marketéři ale i tak mají spoustu práce s tím, přijít na to, které reklamní formáty jsou nejefektivnější, alespoň pro jejich konkrétní byznys. Společnost Salesforce Social, která se věnuje reklamě na sociálních sítích, provedla analýzu vzorku více jak milionu reklam a jejich 114 miliard impresí v prvním čtvrtletí roku 2013.

Nejvyšší proklikovost měla reklama typu sponzorovaného příběhu, konkrétně se jednalo o připomenutý check-in (sponsored check-in story). Tento typ reklamy se zobrazuje v News Feedu uživatele a upozorňuje na místo, které už někdy navštívil. Sponzorovaný příběh pracující s lajkem uživatele byl až na druhém místě.

Sponzorované příběhy si vedly obecně daleko lépe než jiné typy reklamy. Pracují totiž s akcemi uživatelů a jejich přátel. Mají tak vyšší relevanci, lépe zapadají do kontextu a jejich výskyt v News Feedu není natolik nežádoucí.

Připomenutí check-inu přes sponzorvaný příběh bylo ale také nejdražším způsobem propagace na Facebooku. Alespoň co se týče zobrazení. Průměrná cena za jeden proklik je naopak nejnižší (jen 4 centy).

Z analýzy také vyplynulo to, že se liší typy použité reklamy podle typu podnikání. Společnosti, které se zabývají prodejem obecně a také telekomunikační firmy, jsou nejúspěšnější v získávání lajků pro své stránky. Špatně si v tomto ohledu nevedou ani společnosti se zaměřením na oblečení a modu. Důsledkem vyšších čísel je především zájem uživatelů největší sociální sítě o tento typ byznysu a dobré cílení reklamy. Hůře si vedou méně oblíbená odvětví, kam spadá například technika a finance.

 

Nejdráže pak vyjde jedno zobrazení reklamy ze sportovního odvětví (přes 9 dolarů). V proklikovosti si ale tak dobře nevedou. To může být způsobeno i tím, že některé firmy nemají potřebu své fanoušky příliš zapojovat, ale používají Facebook jen jako místo, kde o sobě dát vědět.

Server eMarketer odhaduje, že reklama v letošním roce Facebooku přinese kolem 5,9 miliard dolarů a tyto zisky budou i nadále stoupat zhruba o 20 % za rok. V roce 2015 by si tak mohla největší sociální síť světa na reklamě vydělat něco přes 9 miliard dolarů.

Zdroje: www.allfacebook.com, www.salesforce.com

 

Štítky dokumentu: Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.