Kapitola uzavřena. Google Authorship končí

29. 8. 2014 | Petr Michl
Google kapituluje a přiznává svou další „sociálně mediální" prohru. Google Authorship neočekávaně končí.

Google Authorship měl být hlavním nástrojem pro nalákání kvalitních autorů a obsahu na Google+. Nyní ale neočekávaně končí. Oznámil to John Mueller z týmu Google Webmaster Tools příspěvkem na G+.

Google přišel s Google+ jako velkým sociálním médiem pozdě v době, kdy už byl Facebook značně etablovaný. Jedním z jeho největších argumentů bylo a je: Používejte Google+. Neřekneme vám přesně jak, ale pomůže vám to v rankingu vyhledávání." Google Authorship (dále GA) byl uveden na konci roku 2011 a jeho příslib byl totožný. Velkým lákadlem ovšem navíc bylo to, že články autorů svázaných s GA budou při vyhledávání zobrazeny s fotografií autora. Rozhodně nijak zanedbatelné vylepšení, které mělo pomoci nejen egům autorů, ale i proklikovosti jejich článků.

S GA byla spojena také idea Author Ranku, vytváření jasně viditelného žebříčku vyvolených novinářů s vysokou expertízou v určité tématice. Autor tohoto textu přiznává, že o svázání svých článků s GA vážně uvažoval, odradila ho však potřeba být aktivní na Google+, aby to dávalo větší smysl. Zdá se, že k podobným závěrům došlo více lidí.



Ukázka někdejších výhod Google Authorship. Článek je ve vyhledávání Googlu zobrazen s jménem autora a jeho fotografií.
Zdroj: www.searchenginejournal.com

Přijetí GA mezi novináři bylo neuspokojující a ambice tohoto nástroje jako jakési pojistky sdílení kvalitního obsahu na Google+ nebyla naplněna.
Google v roce 2012 ve snaze o větší popularizaci přidával výhody GA i těm, kteří se k němu nepřihlásili. Někteří novináři s neaktivovaným GA tak mohli u svých článků ve vyhledávání stejně vidět vylepšené rich snippets s fotografiemi. Tento automatický systém nebyl bezchybný. SearchEngineLand například upozornil na případ, kdy byl Authorship" i s fotografií u článku The New York Times přidělen slavnému spisovateli Trumanu Capotemu 28 let po jeho smrti.

V poslední době se čím dál více začínaly objevovat známky úpadku systému. Dle MarketingLand se v prosinci 2013 ve vyhledávání přestávaly výběrově objevovat u článků autorů svázaných s GA jejich fotografie, v červnu tohoto roku tato praxe přestala úplně. Z části prý kvůli snaze sjednotit uživatelský zážitek na desktopu i na mobilu, kde nebylo na snímky autorů místo. Tehdy ale zároveň výše zmíněný John Mueller upozornil na to, že snímky a vylepšené rich snippets spojené s GA překvapivě nepřinášely vyšší proklikovost.

Ukončení GA je i tak překvapením. Samotná myšlenka je totiž skutečně dobrá. Fakt, že ji nepřijala kritická masa uživatelů, byl ovšem pro Google dostatečným důvodem proto, aby po třech letech tento projekt přestal podporovat. Ostatně není to v poslední době první vycouvání z prvku, který měl původně pomoci Google+. Minulý měsíc bylo oficiálně povoleno používat na Google+, a tím v komentářích na YouTube, falešná jména.

Zdroje: MarketingLand, SearchEngineLand

Štítky dokumentu: Google Google+

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: