John Lewis z masa a kostí nemá z reklam obchodního řetězce John Lewis radost. Twitter na tom postavil vlastní vánoční kampaň

20. 12. 2018 | Petr Michl
#NotARetailStore

Ty pravé Vánoce začínají až s reklamou od obchodního řetězce John Lewis. Tento pocit mají mnozí lidé v anglosaském světě. Jistý John Lewis žijící ve státě Virginia v USA ale z reklam britského obchoďáku radost nemá. S vánoční kampaní mu totiž začíná neplacená šichta na zákaznické podpoře. Jeho nick na Twitteru je totiž prosté @johnlewis, a chodí mu proto zejména ve vánočním čase mnoho dotazů. On na ně srdnatě odpovídá. Twitter proto natočil reklamu, ve které mu vzdává hold.

Ročně mu chodí na 50 tisíc tweetů, které mají směřovat na účet značky @jlandpartners. Vše ovšem kulminuje ve vánočním čase: od pochval za skvělou reklamu až po dotazy, kde se prodává merchandise s charitativním rozměrem, který je s vánočními spoty obvykle spojen. Právě v té době ho zachycuje i kampaň Twitteru. Obdivuje přitom, s jakým klidem pomýleným lidem odpovídá.

Jde o skvělý nápad, jak vzdát hold hrdinovi vlastní platformy, který na ni přes příval nevyžádaných konverzací dosud nezanevřel. V tweetu uvádějícím spot nechybí pro Lewise typický hashtag #NotARetailStore, v samotném videu pak výzva, abyste se na tyto Vánoce zapojili do konverzace. I kdyby to mělo být omylem.

Kam dál?

Podívejte se také na letošní reklamu od společnosti John Lewis. Letošní vánoční spot britského obchodního řetězce stojí za to. Prožijte příběh Eltona Johna a jeho piana, retrospektivně od doby největší slávy až po první tóny zahrané v dětství. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: