Je tu Facebook Creator, aplikace pro tvůrce videí

20. 11. 2017 | Petr Michl
Facebook zkouší další ofenzivu na YouTube. Aplikace Facebook Creator mu má pomoci udělat z uživatelů videotvůrce, co budou upřednostňovat jeho platformu.



Videa jsou již dlouho tím nejvíc trendy formátem obsahu a ve Facebooku si nemyslí, že by se to mělo brzo změnit. Mark Zuckerberg se dokonce před časem nechal slyšet, že jednou budou na Facebooku jenom videa. K tomu je ale potřeba udělat z uživatelů video tvůrce. Nově uvedená aplikace Facebok Creator má k tomu napomoci. 

Jedná se o platformu, která má pomáhat tvůrcům přicházet s lepšími videi a zároveň i nástrojem k tomu, jak zůstat v lepším kontaktu s fanoušky a mít přehled o tom, co u nich funguje a nikoliv. Facebook v tiskové zprávě konkrétně uvedl:

„Tvůrci po celém světě sdílí na Facebooku svá videa, aby vytvořili komunity kolem jejich vášně — je přitom jedno, jestli to jsou komediální skeče, jejich oblíbené recepty nebo pletení svetrů. Na Facebooku se mohou tvůrci spojit s více než dvěma miliardami potenciálních fanoušků a spolupracovníků, mohou poznat svou komunitu, mluvit naživo s fanoušky a monetizovat (svou tvorbu) například s brandovaným obsahem.

Pokud v tom cítíte skryté: „Jsme lepší než YouTube, pojďte k nám,“ máte dobrý postřeh. Facebooku se zatím na rozdíl od konkurenční video platformy vlastněné Googlem nepodařilo vytvořit dostatečně silný ekosystém tvůrců videa, pro které by bylo největší sociální médium světa jejich základnou.

Welcome to Facebook for Creators

Facebook for Creators is here! Find out how to turn that amazing thing you do into an even more amazing thing. Tap here to get inspired and learn more: www.facebook.com/creators

Zveřejnil(a) Facebook dne 15. listopad 2017

 

Co aplikace nabízí

Aplikace má především napomoci vytváření zajímavějšího video obsahu a také usnadnit komunikaci s fanoušky. Konkrétně nabízí:

  • Live Creative Kit: Nástroje pro snazší vytváření živého vysílání s možností přenos personalizovat a dodat mu zábavné prvky. To se týká například snazší cesty k vytváření intra a outra, využívání stickerů, s nimiž mohou fanoušci interagovat, i grafických rámečků, které mohou vaši komunikaci vylepšit.

 

  • Community Tab: Jedná se o jednotný inbox sdružující komunikaci s fanoušky z Facebooku i Instagramu, stejně jako zprávy z Messengeru.

 

  • Camera & Stories: Jde o různé zábavné efekty a rámečky. Nejslibněji zní možnost publikovat příspěvky napříč platformami. Něco nám říká, že tady dříve či později půjde vyřídit Facebook i Instagram Stories najednou.

 

  • Insights: I analytické nástroje obsáhnou všechny Facebookem vlastněné platformy na jednom místě. Velký důraz bude kladený na poskytnutí vhledu do toho, jak a v kterém okamžiku fungovaly či nefungovaly videa.


Facebook navíc nabízí i vzdělávací platformu, kde se dozvíte tipy jako ty na printscreenech níže.



 

Facebook už dlouho nabízí video tvůrcům stejný poměr příjmů za reklamu jako YouTube a žádnou vlnu exodu to dosud nevyvolalo. Nyní si někteří tvůrci na YouTube stěžují, že mají problémy svůj obsah monetizovat, protože ho Google považuje za příliš kontroverzní pro reklamu. Možná je tak správná doba přilákat je.

Aplikace Facebook Creator je zatím dostupná pouze pro iOS, Android verze se teprve připravuje. 

Štítky dokumentu: Facebook YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: