Instagram testuje hashtagy oddělené od popisků obrázků, označování ve videích a další nové funkce

24. 9. 2018 | Kristýna Vozková
Instagram chystá další novinky. Mají jimi být hashtagy oddělené od popisků fotografií, možnost cílení příspěvků na určitou lokalitu nebo označování ve videích. Oficiálně však zatím potvrdil jen několik z nich.

Vypadá to, že Instagram testuje další sérii novinek, které potěší nejen běžné uživatele platformy, ale také inzerenty a markétery. Testování některých z nich oficiálně potvrdil, k jiným se doposud nevyjádřil. Některé mají zlepšit přehlednost příspěvků, jiné vyloženě nahrávají do karet firmám, které díky nim budou moci lépe zacílit na své publikum a zvýšit také míru engagementu.

Hashtag selector tool 

Nástroj prozatím nazývaný Hashtag selector tool má uživatelům umožnit přidat k příspěvku hashtagy mimo popisky nebo komentáře. Pro hashtagy bude vytvořena speciální sekce a u příspěvku se bude zobrazovat jen jeden, zbytek bude skrytý (viz. obrázek níže). Vypadá to, že se tak Instagram rozhodl bojovat s křížkovým šílenstvím v popiskách fotografií. Celá řada uživatelů totiž místo nich přidává k fotografiím desítky často i nesouvisejících hashtagů ve snaze získat tak větší dosah. Popisky příspěvků se pak stávají nepřehlednými a často nečitelnými. Nová funkce však umožní přidat k fotografii libovolný počet hashtagů (jejich počet zatím není limitován), ale nezahltit si jimi popisek. Navíc je mohou začít užívat i ti, kteří s nimi doposud z výše zmíněných důvodů šetřili. Pokud tak Instagram přiměje uživatele používat ještě více hashtagů,  marketéři budou mít větší možnost lépe cílit na svá publika.


Územně ohraničené příspěvky / Geo fenced posts

Další chystanou novinkou by měly být tzv. Geo fenced posts. U každé fotografie by měl mít uživatel možnost zvolit si zemi, kde má být příspěvek viditelný. Díky tomuto rysu tak mohou obchodníci přidávat příspěvky s ohledem na danou geografickou oblast a oslovit tak s určitými kampaněmi jen zvolené publikum. Společnost Facebook nabízí „geofencing” u svých příspěvků již několik let a Instagram již umožňuje cílení reklamy podle směrovacího čísla nebo omezení na lokalitu o určité velikosti (rádius x kilometrů od určitého bodu, pozn. red.). Rozšíření obdobného rysu na každý jednotlivý příspěvek je nicméně bonusem navíc, obzvláště pro účty s mezinárodnějším publikem, pro které bude nyní snadnější obsah segmentovat dle lokace. 


Označování videí 

Testování této funkce Instagram oficiálně potvrdil portálu TechCrunch. K videím bude přidáno tlačítko, díky němuž bude možné označit všechny osoby, které se v něm objeví. Přímo na videu pak bude kolonka, jejímž přidržením se označení uživatelé zobrazí. Funkce je zatím v režimu beta a přístup k ní mají pouze testeři. 


GIF v přímých zprávách

Další novinka, o které se na serverech v posledních dnech hojně debatovalo, mezitím oficiálně spatřila světlo světa. Své zprávy můžete nyní okořenit přidáním GIFu. Pokud jej nechcete sami zdlouhavě vybírat, máte možnost kliknout na ikonku „náhodně” a Instagram vybere GIF za vás na základě přidaných klíčových slov. Můžete se také podívat, kdo je jeho autorem a zobrazit si další GIFy, které vytvořil. Tato funkce je nyní k dispozici pro iOS i Android.

Stories Highlight stickers a Quiz stickers

Posledními chystanými novinkami by měli být tzv. Stories Highlights stickers a Quiz stickers. První by měli uživatelům umožnit vytvořit si ze Stories jiného uživatele vlastní a doplnit je o komentář nebo samolepky. Jedná se o rozšíření funkce stylu tzv. Quote-tweet, které Instagram začal testovat v březnu. Ty umožňují přenést veřejné příspěvky lidí do Stories, takže můžete přidat vlastní komentář. 

Quiz sticker pak funguje podobně jako stávající „anketa” avšak s tím rozdílem, že uživatel okamžitě zjistí, zda zvolil správnou nebo špatnou odpověď. Obě tyto funkce přinášejí značkám cestu, jak zvýšit míru engagementu.

Zdroje: marketingland.com, techcrunch.com, wersm.com

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.