Inovace pro společenské dobro: Projekt Blink to Speak může pomoci komunikovat až 60 milionům paralyzovaných lidí na světě

2. 10. 2018 | Milada Zemanová
Miliony lidí s paralyzovaným tělem se mohou dorozumívat pomocí unikátního jazyka, stačí jim k tomu pouze jejich oči. Tento projekt právem zvítězil na festivalu Cannes Lions v kategorii, která oceňuje projekty věnované společenskému dobru.

Festival zná své další vítěze, V kategorii Health Grand Prix for Good vyhrála letos na festivalu Cannes Lions nejvvyšší ocenění kampaň „Blink to Speak(v překladu Mrkni, abys mluvil", pozn. redakce). Tento projekt reaguje na skutečnost, že po světe existují miliony lidí, kteří jsou paralyzovaní a nemají žádnou možnost, jak komunikovat se svým okolím.

Za vítězným projektem stojí agentura TBWA z Indie, která realizovala kampaň pro neziskovou organizaci Asha EK Hope Foundation.

Mnoho z nás považuje schopnost mluvit za samozřejmost, ale není tomu tak. A právě pro ty, kterým je možnost mluvit odepřena, vznikl projekt Blink to speak, první oční jazyk na světě. Je určen lidem, kteří zcela bez komplikací myslí, ale jejich tělo je paralyzované. Tým TBWA pro ně vymyslel systém, který těmto pacientům dokáže pomoci. Celý projekt je vystavěn na 50 jednoduchých očních kombinacích, jejichž skládáním vzniká široký jazyk. Pomocí něj je tak možné vytvářet jednoduché zprávy, které pacienti vytvoří skutečně pouze pomocí svých očích. Celý jazyk je tvořen 8 pohyby: zavření, mrknutí, vlevo, vpravo, nahoru, dolů, zamrkání a protočení očí vzhůru.

Výrazy typu Ano, Ne, Jsem v pořádku, jsou jednoduché a za 2 až 3 měsíce (podle zdravotního stavu pacienta) si člověk dokáže osvojit celý jazyk. Například stačí jedenkrát zamrkat levým okem, jedenkrát pravým okem a dvakrát mrknout a tím řeknou svému doktorovi „Děkuji“.

Prezident poroty Health Grand Prix for Good, Rajesh Mirchandani, k této kategorii uvedl:

Cena je nastavena, aby rozpoznala kreativní úspěchy, které podporují sociální dobro. Abychom toho dosáhli, musíme přicházet s nápady, které jsou měřitelné a cílí na ty, co jsou ponechá ni v pozadí. Byli jsme ohromeni, když jsme viděli Blink to speak. Tento projekt nás zaujal svou jednoduchostí a schopností inspirovat a podporovat.“

Parixit Bhattacharya, vedoucí kreativního oddělení v indické TBWA výhru ocenil slovy:

Výhra v Health Grand Prix for Good je důkazem, že je naše řešení skutečně prospěšné, a že s ním dokážeme dosáhnout opravdového rozdílu“.

Projekt Blink to Speak si také došel pro Zlatého lva v kategorii Pharma Lions a zcela oprávněně. Projektu předcházely měsíce průzkumu, konzultace s lékaři, pacienty a ošetřovateli, aby vznikl unikátní systém, který může pomoci paralyzovaným lidem.

Na celém světě je přibližně 60 milionů lidí, kteří jsou paralyzováni a nemohou se dorozumívat se svým okolím. Oční řeč vyvinutá týmem TBWA by všem těmto pacientům mohla pomoci, a protože je univerzální, mohou se ji naučit lidé kterékoliv národnosti. Tento počin by mohl znamenat průlom v komunikaci mezi lidmi, kteří zcela bez potíží uvažují, ale jejich tělo jim brání v pohybu. Může znamenat cestu z jejich izolace a způsob navázání kontaktu s rodinou, lékaři a celým okolním světem.

Zdroj: Campaign Brief Asia


Tip redakce: 



Další inovativní kampaně z největšího světového festivalu kreativity můžete objevit již 11. října na konferenci Cannes in Prague. Navíc s výkladem lidí, co je hodnotili. Čeká vás prezentace 8 porotců letošního ročníku Cannes Lions. Zjistě více na webu akce

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.