Infografika: Jak oslovit zákazníky napříč generacemi

17. 8. 2018 | Milada Zemanová
Zatímco u starších generací fungují detailní články a informační videa, u generace Z nejvíc uspějete s GIFy, memy a pěknými fotografiemi.

Oslovení cílových skupin, mezi kterými jsou velké generační rozdíly, je vždy náročné. Přinášíme vám výsledky z průzkumu, který zachycuje 6 generací aktuálně žijících v Americe. Jedná se o generaci GI (narozeni v letech 1901-1926), mature, kteří se narodili v letech 1927-1945, po nich následují baby boomers (narozeni 1946 – 1964) a dále generace X (1965-1980), generace Y(1981-2000) a generace Z (narozeni po roce 2000).

Ačkoliv se jedná o americký průzkum, který vychází z demografických dat o americké populaci, přesto nabízí dobrý vhled do spotřeby obsahu u jednotlivých věkových skupin. Vybrali jsme z průzkumu data, která mohou nejvíce odrážet rozdíly mezi spotřebou obsahu u jednotlivých generací i v našem prostředí.

Následující informace se vztahují ke generacím narozených po 2. světové válce.

Jak pečlivě čtou zprávy?

  • Z průzkumu vyplynulo, že lidé starší než 60 let se v 89 % případů zajímají o zprávy a 54 % z nich je čte do hloubky.

  • U lidí ve věku 40 – 59 zájem o zprávy klesl na 77 %, přičemž 43 % z nich se čtení zpráv věnuje detailně.

  • Pro oslovené ve věku 30-39 let jsou zprávy zajímavé v 75 % případů a jedna třetina z nich se do zpráv ponoří hlouběji.

  • Jen 59 % respondentů ve věku 18-29 let má zájem zprávy a pouze každý čtvrtý z nich je čte detailně.

Také se ukázalo se, že napříč všemi generacemi největší oblibě se těší informace o počasí a situaci v dopravě.

Platformy pro konzumaci médií

Další otázka se zaměřovala na způsoby, jakým jednotlivé generace konzumují média a i zde byly rozdíly. Zatímco baby boomers využívají primárně desktop, tak u generace X se více setkáváme s kombinací desktopu a tabletu a více se zaměřují na zábavný a lifestylový online obsah.
Generace Y a Z používá shodně primárně mobilní telefony. Rozdíly jsou ovšem v preferovaném online obsahu, zatímco generace Y se zaměřuje spíše na stručný online obsah, u generace Z mají největší úspěch videa.

Konzumace obsahu se liší podle času

Jednotlivé generace se také odlišují denní dobou, ve kterou na internetu obsah konzumují nejčastěji. Zatímco u baby boomers je nejvyužívanější čas mezi 5 hodinou ranní a polednem, tak u generace X se naopak jedná o časové rozpětí od 8 hodiny večerní do půlnoci. Generace Y i Z jsou nejaktivnější v době mezi 5 hodinou odpolední a půlnocí.

Jak jednotlivé generace oslovit pomocí obsahu

Vzhledem k odlišným návykům v konzumaci médií je logické, že se liší i způsoby, jakými je můžete oslovit s digitálním obsahem.
U generace baby boomers můžete využít Facebook, protože už jej používají, ideální zde jsou sponzorované reklamy s informační hodnotou. Také se zajímají o kvalitní obsah, ať už ve formě blogů, e-booků nebo článků. Další možností jsou videa, která však mají pomalé tempo a zaměřují se na detailní informace. Mezi vhodné způsoby oslovení této generace patří také emailové kampaně a slevové kupony.

U generace X se způsoby oslovení mírně odlišují. Opět zde hrají roli Facebook, digitální videa a emailové kampaně. V americké realitě hraje ale roli i Twitter, kde se nachází na 8,5 milionů příslušníků dané generace. Efektivním kanálem jsou také blogy, které se zaměřují na relevantní obsah. Ten by měl být snadno pochopitelný a být těmto uživatelům prospěšný.

Pro oslovení mileniálů je dobré zaměřit se na sociální sítě obecně. Nejedná se tedy pouze o Facebook, ale o všechny současné sociální platformy a aplikace. Další způsob oslovení je mobilní a SMS marketing, protože tato generace tráví spoustu času na svých smartphonech. Velký úspěch slaví také videomarketing s živým vysíláním a také obsah tvořený přímo uživateli. Opět se tedy jedná o blogy, tweety, chaty, apod.

A jak upoutat pozornost generace Z? Stejně jako u mileniálů, jsou i zde jasnou volbou sociální sítě. Po nich následují krátká videa typu GIF. Generace Z má také velmi ráda online kvízy a výzkumy, populární jsou u nich právě aktuální memy a také atraktivní fotografie. Všechny tyto způsoby můžete využít pro jejich efektivní oslovení.

Na celou infografiku se můžete podívat níže.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.