Hraje Anglie? Doma poteče krev, varuje emotivní reklama

4. 7. 2018 | Petr Michl
V den fotbalových zápasů anglické reprezentace se zvýší hlášení domácího násilí o 26 %. Když se jedná o prohraný zápas, jde dokonce o 38 %. Upozorňuje na to silná reklama neziskové organizace National Centre for Domestic Violence.

Když se včera 3. 7. v páté sérii penaltového rozstřelu osmifinále zápasu mistrovství světa ve fotbale mezi Anglií a Kolumbií stavěl k míči Eric Dier, byla v mnoha britských domácnostech napjatá atmosféra. Nejen díky tomu, že stačila dobře kopnutá desítka a jeho tým by slavil postup. Penaltové rozstřely ve vyřazovací části velkých turnajů jsou prokletím týmu Albionu, za posledních 28 let takto nepostoupil ze 7 pokusů ani jednou.

Kletba ovšem padla.  Dier poslal míč tvrdě k levé tyči a v Anglii vypukly bujaré oslavy, které prý svou intenzitou překonaly i ty novoroční. Slavný okamžik v sobě skrývá i další příběhovou linii. Hráč týmu Tottenham Hotspur svou úspěšnou penaltou nezlomil jen dlouholeté prokletí svého národního týmu, obrazně řečeno tím zabránil i několika zlomeninám. Pokaždé když hraje fotbalový tým Anglie, zvyšuje se v zemi výskyt domácího násilí. A je to výrazně horší, když prohraje.

Na tuto skutečnost upozorňuje i printová reklama neziskové organizace National Centre for Domestic Violence vytvořená agenturou J Walter Thompson London. Tvář ženy pokrytá bílou barvou hyzdí kříž svatého Jiří vytvořený vlastní krví kanoucí z nosu. Vše doplňuje slogan ,If England get beaten, so will she' a statistika říkající, že v den fotbalových zápasů anglické reprezentace se zvýší hlášení domácího násilí o 26 %. Když se jedná o prohraný zápas, jde dokonce o 38 %.

Creative director v agentuře JWT, Jo Wallace, uvedla:

Když fanoušci z celého pociťují při sledování zápasů úzkost, platí to i pro některé jejich partnerky. Méně známý aspekt fotbalu je jasně komunikován kampaní ,The Not-So-Beautiful Game’."

Tato reklama je po čas mistrovství světa k vidění na billboardech a dalších OOH formátech v centru Londýna a v den zápasů Anglie je pak navýšena její propagace na internetu a v sociálních médiích. Za nás jde o výjimečně dobrou práci, která poutá k problému pozornost nejen v Anglii.

Credits:

Klient: National Centre for Domestic Violence 

Agentura: JWT London

Executive Creative Director: Lucas Peon

Creative Director: Jo Wallace

Kreativní tým: Jo Taylor, Maya Halilovic

Accountský tým: Sally Emerton, Fiona McGinley

Produkce: Joseph Bassary

Fotograf: Neil Raja

Mediální agentura: Ocean Outdoor

Tip redakce:

Reklama od JWT není rozhodně ta jediná fotbalová, co nás tento týden zaujala. Viděli jste simulujícího Neymara? 



Neymarovu simulování se směje celý svět. Vypadá to ale, že KFC o něm měla reklamu už s předstihem

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.