Google oslavil 20 let. Na své výročí vypouští řadu SEO novinek

27. 9. 2018 | Matěj Kameník
Google oslavil své dvacáté výročí. Kromě oslav Google v rámci oficiálního eventu v San Franciscu také představil přepracované a zcela nové funkce vyhledávače, který skoro všichni denně používáme.

Ben Gomes, viceprezident pro vyhledávání, uvedl událost se stručným historickým přehledem o poslání a přístupu společnosti Google k organizaci informací. Potom představil koncepční odvětví definující novou generaci vyhledávacích možností, tzv.  tři „vyhledávací posuny“:

  • Od odpovědí k cestám
  • Od vyhledávání k objevům
  • Od textu k vizuálnímu obsahu

Všechny tři body mají společný cíl - přizpůsobení vyhledávací cesty. Před lety společnost Microsoft svým výzkumem ukázala, že vyhledávání není jednorázové chování. Lidé většinou provádějí více různých vyhledávání na více pokusů, aby se dostali ke svému cíli, jako je hledání práce, plánování svatby, nákup auta, pronájem bytu nebo plánování dovolené. Dnes Google tuto myšlenku zopakoval ve dvou souvisejících vyhledávacích novinkách:

Karty aktivit a vylepšené sbírky

Karty s aktivitami si pamatují kde jste s hledáním skončili. Zobrazují předchozí navštívené stránky a vaše poslední dotazy. Podle slov Googlu se karty nebudou zobrazovat pokaždé a uživatelé budou moci výsledky z karet upravovat.

Sbírky již existovaly dříve, ale nyní dostaly podstatné vylepšení. Sbírky umožňují uživatelům ukládat a organizovat obsah na svých telefonech. Nová verze sbírek je úzce svázána s kartami aktivit.

Uživatelé budou moci ukládat stránky do svých sbírek z karet aktivit. Chytré návrhy Vám budou nabízet související témata. Představte si např. koupi domu či pozemku. Na základě vašeho hledání se vám nejdříve vytvoří karty aktivit, které můžete uložit do sbírek a tam si např. nabídky porovnat či se podívat na zajímavé doporučení přímo od Googlu. K vašemu hledání se tak budete moci kdykoliv vrátit a bude mnohem komplexnější než předtím.

Google Feed se mění na „Discover“

Na svém eventu Google odhalil, že Google Feed má přes 800 milionů měsíčně aktivních uživatelů na celém světě. Dále uvedl, že Feed je rostoucím zdrojem provozu pro vydavatele třetích stran. Společnost oznámila změnu názvu a některá vylepšení služby Google Feed.

Přejmenovaná služba s novým jménem „Discover“ se objeví v mobilní verzi domovské stránky Google.

Kromě nového názvu se jedná o vylepšení designu a přidání nových uživatelských funkcí či ovládacích prvků. Každá zpráva nebo položka obsahu bude nyní doprovázena nadpisem tématu, které je zároveň vyhledávacím dotazem, aby se uživatelé dozvěděli více o konkrétním tématu.

Vizuální vyhledávní inspirované Snapchatem a Instagramem

Poslední velká změna se týká vizuálního vyhledávání a objevování. Tyto novinky jsou inspirované dobře znamými platformami jako je Snapchat, Instagram a Pinterest.

Změna se týká zařazení AMP příběhů (tzv. Accelerated mobile pages), které Google začleňuje do výsledků vyhledávání, zpočátku hlavně kolem celebrit a atletů. Příběhy mají být vizuálně přitažlivý mobilní formát, tak jak je známe z Instagramu či Snapchatu, v tomto případě, ale vytvořené pomocí počítače.

Společnost také dodala, že Google Lens se stane součástí Obrázků Google, aby umožnil vizuální vyhledávání na jakékoli položce nebo objektu na fotografii. Pokud Lens dostane požadovaný produkt nebo obrázek špatně, uživatelé budou moci ručně označit (nakreslit kruh kolem) konkrétního objektu a přesměrovat záběr na tuto položku.

Ostatní novinky

Event byl zakončen představením drobných vychytávek jako možností hledání zaměstnání, a také aktualizace svých tísňových a veřejných výstrah tak, aby zahrnovaly varování před povodněmi pomocí sofistikovaných datových modelů, které ilustrují potenciální rozsah a průběh záplavových cest a následné škody.

Google přináší mnohem více strukturovaný obsah do výsledků vyhledávání a v některých případech navrhuje dotazy, které budou generovat další vyhledávací relace. Na konvenční „modré vazby", zejména na mobilních zařízeních, bude kladen menší důraz. Všechny tyto nové funkce také vytvářejí potenciální nový reklamní inventář pro obchodníky.

Na otázku zpeněžení ani umístění reklamy v žádné z těchto funkcí ani v oblastech obsahu nicméně nepřišla řeč. Některé z nich pravděpodobně umístění reklamy v blízké či střednědobé perspektivě nemine.

 

Zdroje: searchengineland.com, developers.googleblog.com

Kam dál?

V posledních měsících Google nezahálí a představuje jednu novinku za druhou. Kromě nových reklamních formátů přišel i s aktualizací pro Hangouts, která umožní streamovat meeting až pro 100 tisíc lidí.

Štítky dokumentu: Google SEO
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.