Google Analytics zobrazí návštěvnost přímo z Google obrázků

27. 8. 2018 | Petr Michl
O Google obrázcích se už dlouho tvrdí, že jsou skvělým zdrojem návštěvnosti. Nyní si to můžete ověřit i v Google Analytics.

Google vyslyšel požadavky mnoha marketérů na větší míru segmentace při analýze zdrojů návštěvnosti. Nově Google Analytics zobrazí návštěvnost pocházející z Google obrázků. ¨

Ta dříve spadala pouze pod organickou návštěvnost („google / organic"). Díky tomu, že Google mění zdrojovou URL u jím zobrazených fotografií, dokáže nově lépe rozlišovat zdroje trafficu. Návštěvnost z Google obrázků tak nově najdete pod „google images / organic".


Zdroj: Google Marketing Platform

I tento zdroj návštěvnosti bude ovšem spadat pod položku „Refferals".


Zdroj: Google Marketing Platform

Google na svém blogu přitom upozorňuje:

„Vezměte na vědomí, že po spuštění této změny můžete vidět pokles u dat pod položkou google', protože budou reklasifována pod google images'. V některých případech můžete zaznamenat zvýšení organické návštěvnosti, protože některá návštěvnost spadající pod refferal' bude nově pod organic'. Všechny tyto změny by se měly navzájem vyvážit a neměli byste očekávat zvýšení nebo pokles u celkové návštěvnosti."

Není se tedy třeba ničeho obávat. Jde o pouze o zpřesnění analýzy návštěvnosti, která marketérům může pomoci v tom napnout svou pozornost k obsahu, který skutečně funguje. Google pak upozorňuje obzvláště na příležitost porovnat rozdíly mezi publiky, které spadají pod (nově zúženou) organickou návštěvnost, nebo přicházejí na stránky skrze obrázky.

Zdroj: Google Marketing Platform

Štítky dokumentu: Google SEO

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: