Film Grinch má nejprotivnější kampaň letošního roku

23. 11. 2018 | Milada Zemanová
Zelené billboardy si utahují z obyvatel Ameriky i z turistů a snaží se je nalákat na nový film. Uštěpačný Grinch si tak v kampani užívá nespokojenosti ostatních a dobírá si je.

Metro, kino, silnice. To je jen výběr míst, kde se mohou lidé dostat do nepříjemných situací a všude narazí na Grinche. Věčně rozmrzelý zelený chlupatec se v letošním novém filmu rozhodl ukrást Vánoce a svojí zlomyslností si dobírá například obyvatele Chicaga, New Yorku a Los Angeles.

Na billboardech pro filmové studio Universal se objevily například tyto hlášky: „Pokračujte v troubení, určitě pak všechno půjde rychleji” nebo „Doufám, že vám kazím fotografie”, a další. Na vybrané ukázky se můžete podívat níže.

V New Yorku okupoval Grinch jedno z nejvíce ikonických míst pro outdoor reklamu: Times Square. A přidal k tomu jízlivý vzkaz: „Doufám, že vám kazím fotografie."

Na rušných ulicích „velkého jablka" ale dokázal potrápit návštěvníky i jinak, třeba billboardem s claimem: Rád sleduju turisty, jak se snaží chytit taxík."

A nezavděčil se ani těm, co sešli do podzemí chytit metro. Rozhodně tedy ne s hláškou: Jsem si jistý, že ten další už chytneš."

Grinch si obyvatele New Yorku dobíral i v dalších oblastech. Třeba když jim se škodolibým úšklebkem sdělil:  Mohl bych se dívat třeba celý den, jak se snažíš dostat z dopravní zácpy." A jeho prohlášení „Nájem je tu tak levný" v kombinaci se zlomyslným výrazem jistě nevylepšil místním obyvatelům jejich den.

Drzí, hlasití, naštvaní. Newyorčané jsou můj typ lidí." Nakonec si ale New York přeci jenom snažil udobřit. Pravda, poněkud svérázně. 

Dávku Grinchových posměšků si odnesli i návštěvníci kina. Ty totiž upozornil, že jejich drahá polovička se s nimi nejde podívat na film kvůli nim samotným, ale jen kvůli popcornu.


 

Grinchovi není svatý ani samotný Hollywood a hláškou Další remake? Doufám, že jsi pyšný, Hollywoode." upozorňuje, že by to chtělo i nějaké nové filmy.


Grinch nemá přílišnou důvěru v začínající herce, a tak je v Los Angeles popichuje: „Aha, tak ty chceš prorazit v Hollywoodu? Dej mi vědět, jak to půjde."

Vzhledem k tomu, jaký je Grinch samotář, je zjevné, že má rád svůj klid. A proto se snaží odradit další lidi, aby se stěhovali do Los Angeles. Podle jeho slov je tam už plno a vzhledem k jeho naštvanému výrazu mu to i věříme.


Snílků, kteří chtějí v Los Angeles a tedy v Hollywoodu prorazit, je nám skoro až líto. Místní doprava není nejspolehlivější, a když na vás z autobusu kouká škodolibá tvář a ještě vám řekne: „Doufám, že nezmeškáš konkurz.", tak vám to náladu nevylepší.


A aby toho nebylo málo, pošklebkům Grinche musí v Los Angeles čelit i při cestování autem. Tentokrát je opět popichuje svou nedůvěrou v jejich zářivou kariéru. Se svým zlomyslným úsměvem jim totiž říká: „Samozřejmě, že uspěješ jako herec."


Nejsou to ovšem jen kolemjdoucí, kteří se baví těmito kampaněmi. Herec Benedict Cumberbatch, který ve filmu propůjčil svůj hlas právě Grinchovi, pro Entertainment Weekly uvedl: 

„Tyto billboardy jsou velmi dospělý způsob, jak vyjádřit to, co Grinch představuje. Jsem opravdu nadšený, jak se mé zelené alter ego tyčí nade všemi, kdo jsou hrubí v dopravě. To mě opravdu těší."

Cílem kampaně je nalákat návštěvníky ke zhlédnutí tohoto remaku, který je navíc s vánoční tématikou, ale šel do kin na začátku listopadu. A vzhledem k tomu, že během zahajovacího víkendu si film vydělal 67 milionů dolarů, nevedla si pravděpodobně špatně.

Zdroje: La criatura creativa, My modern met, Entertainment Weekly

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: