FCK, toto se nepovedlo, omlouvá se KFC ve Velké Británii za to, že mu došla kuřata

26. 2. 2018 | Petr Michl
Může se v krizovém PR klít? Když prodáváte smažená kuřata a nemáte je v polovině poboček v zemi, je to evidentně na místě. KFC se omluvilo celostránkovou reklamu v britských denících, včetně přisprostlé přesmyčky svého jména.



Akronym KFC znamená Kentucky Fried Chicken, na smažených kouscích kuřete tento fast-foodový řetězec doslova stojí a padá. Minulý týden si ve Velké Británii užil spíše toho druhého. Výpadek dodávek kuřat zneschopnil více než polovinu jeho poboček. Krizová komunikace byla ovšem na jedničku.

Minulý týden nebyl pro milovníky smaženého kuřecího od plukovníka Sanderse vůbec jednoduchý. KFC změnilo svého logistického dodavatele a svěřilo se zcela do rukou společnosti DHL. Ta ovšem zklamala, nešlo jen o váznoucí dodávky kuřecího masa, ale i dalších surovin a potravin. Jak naznačuje fotografie s oznámením na jedné z poboček v Sheffieldu, chyběly i saláty, rýžové boxy, wrappy, burrita a zmrzlina.


Zdroj: ITV News

Sociální média plnily nadávky na KFC, ale třeba i příběhy lidí, kteří zkoušeli zajít do KFC opakovaně. Někteří lidé dokonce volali svůj smutný fast-food příběh i na policii.

Jedna z žen dostávala při opětovných návštěvách v KFC, kde jí museli říct, že kuře stále není, alespoň balíčky s rýží zdarma. Touha po mase ale byla silnější, na Twitteru pak přiznala: „Musela jsem jít do Burger Kingu!“

KFC se na Twitteru omluvilo za hororový zážitek, který musela u konkurence podstoupit, a slibovalo další rýži zdarma. Burger King ovšem kontroval nabídkou svých King boxů na celý rok zdarma. Jak se to říká? „Když se dva perou, třetí se nají.“

Majstrštyk krizové komunikace ale přišel později. V pátek 23. února vyšla v několika britských denících (konkrétně Metro, The Sun a londýnský Evening Standard) omluva v podobě reklamy přes celou stranu. Ospravedlnění bylo rozhodně na místě, ale to logo na prázdném kyblíku party balení kuřecích křídel bylo něco jiného. Akronym KFC se změnil na FCK, tedy zkrácený „f-word“. Univerzální slovo v anglickém jazyce, které vyjadřuje i to, když naštvaně zařvete v okamžiku, kdy se naplní něco, co se nemělo stát.


Zdroj: Andrew Bloch / Twitter

Jsme si jistí, že ho vypustilo během minulého týdne mnoho lidí v KFC, DHL i na straně hladových a naštvaných zákazníků. Omluva začíná slovy:

„Kuřecí restaurace bez kuřete. To není ideální...“

Pokračuje velkou omluvou, popisem pekelného týdne i příslibu brzké nápravy a poděkování za to, že s nimi zákazníci vydrží. Tedy žádné uhýbání, chybí i svedení viny na DHL – vše je zejména o upřímné omluvě. Ne nadarmo se fast-foodový řetězec dočkal pochval od zákazníků. Ani to nejlepší sypání popela na hlavu mu ovšem nezaručí beztrestnost na dlouho. Fast food, co je o kuřatech, musí bezpodmínečně jejich maso doručit zákazníkům už tento týden.

Zdroje:   Fortune, Adweek, Metro

Štítky dokumentu: Krizová komunikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: